Banka, obchodní dům, výrobce hodinek či elektroniky. Jaké společnosti a proč sponzorují La Ligu?

La Liga (© laliga.es)

La Lize se nadmíru daří po všech směrech a přitahuje stále více sponzorů. Jaké společnosti a proč se rozhodly propagovat své služby či výrobky právě prostřednictvím fotbalu?

Soutěž v roce 2014 změnila obchodní strategii a výsledkem je, že během pěti let vzrostl počet jejích sponzorů ze sedmi na jedenadvacet - od banky až po obchodní dům či výrobce hodinek. Místní i mezinárodní společnosti přitahuje La Ligy nejen díky tomu, že pro ně znamená zviditelnění, zároveň se ale ztotožňují s fotbalovými hodnotami.

Kromě spojení s nejlepší ligou světa pro ně sponzorské smlouvy zajišťují i zážitky (například setkání s hráči), podepsané dresy, vstupenky, reklamu v tisku i na sociálních sítích... La Liga patří mezi deset sportovních soutěží, které jsou pro sponzory nejpřínosnější. Mít reklamu na LED panelu za brankou, do které střílí gól Lionel Messi, to je velké lákadlo...

Ale firmy hledají mnohem více. Vždyť španělský fotbal generuje ročně 4 miliardy eur, tvoří 1,37 procenta HDP Španělska a nabízí statisíce pracovních míst. "La Liga podporuje stejné hodnoty jako jiné sporty, ale její dosah je mnohem větší. Úspěch zakládá na plánování a práci celého týmu. To je přesný odraz toho, jak my pracujeme každý den," vysvětluje Felipe Martín z marketingového oddělení Banco Santander, proč se tato banka rozhodla být hlavním sponzorem La Ligy, které nese její jméno. "Můžeme klientům zařídit vstupenky na El Clásico, podepsané dresy, setkání s hráči. To by se jim jinak nepodařilo a umí to ocenit," dodává.

José Antonio Revilla ze sítě obchodních domů El Corte Inglés se přidává: "Stadiony jsou plné mužů, žen, dětí, důchodců. A stejné je to v našem obchodním domě. V každém jeho patře najdete stejné kategorie lidí. Procházet se našimi obchody je jako procházet se po tribunách stadionů. Jsme v Madridu, Eibaru, Cádizu, ale také v Sabadellu či Granadě. Proto je pro nás klíčové, jaký dosah spojení s La Ligou má."

La Liga má na sociálních sítích 75 milionů sledujících. To je cifra, která zlákala ke sponzorství i eletronického giganta Samsung. "Vždy cílíme reklamu na určitou část populace - podle pohlaví, věku, postavení. Ale prostřednictvím fotbalu můžete oslovit každého! Od mladých, které zajímají počítačové hry a nevydrží sedět na gauči celých 90 minut, až po jejich 55leté rodiče, kteří mají se sledováním sportu v televizi spojené rituály. Neexistuje žádná hranice," říká Miguel Ángel Ruiz ze společnosti Samsung.

TAG Heuer je oficiální časomírou La Ligy. Proč? To vysvětluje Blanca Panzano, která švýcarského výrobce hodinek ve Španělsku zastupuje: "Náš slogan (Don´t Crack Under Pressure - Nepodléhej tlaku) je stav mysli, přístupu k životu. Platí pro každého, a to nejen ve sportu. Měřili jsme čas na olympiádě v Paříži v roce 1924, ve formuli 1, na maratonech... Fotbal je dalším krokem."

Zápasy

Odehrané Nadcházející

Žádné zápasy nebyly zatím odehrány

Žádné zápasy

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace