"Adoptuj hráče"

"Adoptuj hráče" (© ileon.com)

V minulé sezóně sice skončila CD Leonesa na čtrnáctém místě ve skupině II Segunda División B (včetně výhry na půdě pozdějšího vítěze skupiny Eibaru 3:2), což by na záchranu v pohodě stačilo, ovšem kvůli finančním problémům byla od zeleného stolu administrativně přeřazena o soutěž níže, do Tercera División. Dluhy celého klubu narostly až zhruba ke třem milionům eur a hráči byli prakticky po celou sezónu bez výplaty. O šest měsíců později, již s novým vedením v čele, se pohledávky snížily zhruba na polovinu. Klub totiž přišel na zajímavou myšlenku, jak neutěšené a pavučinami opředené klubové pokladně pomoci. Kromě vydání kalendáře, na kterém participují i další sportovci z Leónu, zaujala především kampaň která nese název „Adoptuj hráče“, prostřednictvím níž firma, nebo podnik zaplatí 12 tisíc eur ročně bez DPH a hráč, jehož si vybere, bude nosit jeho logo nejen na sportovním oblečení, ale i za branami stadiónu při vystupování před médii, navíc ho bude moci využívat na reklamní akce a později i finančně profitovat z jeho případného přestupu.

Celá iniciativa se rozjela v pondělí 14.listopadu představením prvního „adoptovaného“ fotbalisty. Místní kavárna El Museo, jejiž vlastník je zároveň majitelem firmy Decolux, která klub sponzoruje, si vybrala jako reklamní panel dvacetiletého belgického záložníka Karima. „Nápad vzešel od fanoušků, když mě žádali, abych našel adoptivní rodinu v Leónu pro Stalloneho Limbombeho, dalšího Belgičana v týmu“, popisuje prezident Javier Baena, „viděli jsme v tom zajímavou příležitost“. 

Aby klub přitáhl případné kmotry, slibuje při případném hráčově prodeji 10% z přestupové částky, pročež byla u všech členů kádru stanovena jednotná výkupní klauzule 300.000 eur. A podle slov prezidenta se nabídky překvapivě hrnou a během tohoto týdne měl dohodnuto hned několik schůzek, kde by se upřesnily některé detaily. 

Přestože fotbalisti do výběru svých adoptivních rodičů nemohou příliš mluvit, v klubu mají jasno, že nemohou brát úplně všechno. „Nepřipustíme, aby přispívaly noční bary, nebo erotické kluby“, vysvětluje Baena. „Nechceme, aby byli hráči spojováni s nočními aktivitami. Musí to posloužit i jim jako reklama“.

Za to, že hráči v nové kampani podstoupili svá „reklamní“ práva, ale nedostanou žádnou extra finanční kompenzaci. „Důležité je, že klub bude mít peníze, aby nás mohl každý měsíc zaplatit“, objasňuje Diego Calzado, jenž zažil trable z loňské sezóny a zároveň popisuje, že tímto sponzoringem se vlastně zaplatí hráč na jednu sezónu a ještě kus další. „Nejvyšší plat v našem mužstvu dosahuje na 1.600 eur měsíčně“, potvrzuje prezident. Právě kapitán Calzado může být dalším fotbalistou, jehož si najde nový „adoptivní rodič“. „Jedna pojišťovací společnost o něj měla zájem, navíc expresní dodávková služba MRW má zájem o našeho levého záložníka, který je hodně rychlý“, přidává zajímavý poznatek Baena. „Je to hledisko, které jsme zpočátku ani nebrali v úvahu. Spojit hráčovy vlastnosti s podnikatelským záměrem. Je to vlastně logické při tvorbě reklamy“.

Nápad se zamlouvá i klubovému trenérovi Luisi Cembranosovi. „Ekonomická situace klubu potřebuje inovátorské myšlenky a tyhle jsou velmi dobré, ale nesmíme dovolit, aby nás to rozptylovalo. Tím nejdůležitějším nadále zůstává fotbal“.

Zápasy

Odehrané Nadcházející

Žádné zápasy nebyly zatím odehrány

Žádné zápasy

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace