Priorita: nový Xabi Alonso

Cenený Xabi Alonso (© fanpop.com)

Hlavným záujmom Realu Madrid v najbližšom prestupovom období je nájsť hráča, ktorý prevezme štafetu po Xabim Alonsovi.

Madridskí teraz najviac netúžia po „deviatke“ do svojho kádra, po hráčovi a la Kun Agüero. Hlavným cieľom ich snáh na hráčskom trhu nie je ani Gareth Bale. Real už mesiace pátra po najlepšom svetovom stredopoliarovi mladšom ako 24 rokov. Možno by nepredal toľko dresov s jeho menom, ale práve takýto by sa im zišiel. V kráľovskom klube považujú za strategickú úlohu nájsť futbalistu, ktorý bude schopný v budúcnosti v plnej miere nahradiť Xabiho Alonsa. Výhľadovo by malo prísť k definitívnej výmene o dva či tri roky, keďže, aj keď bolo povedané všeličo, na takéto obdobie by mal Alonso predĺžiť súčasnú zmluvu.

Pred pár mesiacmi sa José Ángel Sánchez, generálny riaditeľ klubu s futbalistom stretol a riešili budúcnosť. 31-ročný Alonso, pôsobiaci v klube štvrtú sezónu, je od začiatku svojho pôsobenia jedným zo základných stavebných kameňov kádra. Momentálne je taký nenahraditeľný, že sa stal jediným hráčom, ktorému klub z vlastnej iniciatívy zvýšil plat. Zarába 5,5 miliónov, čo ho radí na tretie miesto v kádri. Florentino Pérez ho v čase jeho príchodu nepovažoval za príliš dôležitého pre tím. Dnes je aj prezidentov pohľad iný. Nedávno ho označil za symbol klubu.

Súčasný kontrakt skončí Xabimu v júni 2014, keď bude na prahu 33 rokov a v Reale vedia, že rovnako dôležité ako dohodnúť sa na predĺžení zmluvy, je zabezpečiť, aby mal plnohodnotného nasledovníka. Na spomenutej schôdzke sa stredopoliar poďakoval za ponúkané 2-ročné predĺženie, ale rozhodol sa počkať na to, aký tréner bude pokračovať pri mužstve a či bude jeho úloha v tíme naďalej rovnako dôležitá.

V skutočnosti ho znepokojilo, že na lavičku pusiniek by sa mohol posadiť Rafa Benítez. „Neboj sa. Keď nebude pokračovať Mourinho, nebude novým trénerom Benítez,“ upokojil ho riaditeľ klubu. Futbalista sa s týmto koučom v Liverpoole nerozišiel v dobrom, čo padlo vhod Realu Madrid. Biely balet ho získal v lete 2009, na tretí pokus. Predrag  Mijatović sa o neho pokúšal v lete 2006 a v roku 2004 ho chcel Camacho.

Baskický rodák sa s obnovením zmluvy nemusí ponáhľať a chce sám určiť, kedy k nemu príde. Jeho prioritou nie sú peniaze ani dĺžka nového kontraktu. Chce si ďalej užívať futbal na vrcholovej úrovni. Vie o záujme Liverpoolu a nemá núdzu ani o iné ponuky z popredných európskych klubov, hoci uprednostňuje zotrvanie v španielskom hlavnom meste. Budúcnosť Josého Mourinha vraj pre jeho rozhodnutie tiež nemá veľký význam.

Alonso vie o snahe jeho súčasného klubu nájsť niekoho mladého, pod 24 či 25 rokov; najväčší talent na tento špecifický post v strede poľa. Real chce toho najlepšieho, futbalistu ukazujúceho najväčší progres a nie je ľahké ho nájsť. Vlastne je jeden, ale k nemu je asi cesta zarúbaná, keďže hrá v Barcelone: Sergio Busquets.

Keďže v prípade Modrica sa už ukázalo, že byť organizátor asi nie je úloha preňho, plán znie: nájsť futbalistu, ktorý by počas dvoch-troch sezón rástol do kvality po boku Xabiho, aby bol pripravený ihneď naskočiť do jeho roly. Také jednoduché.

Stačí nájsť mozog hry s taktickým myslením ako má štrnástka v bielom drese, rovnako spoľahlivého pri defenzívnych úlohách ako aj pri ofenzívnych ťahoch, takého, čo vie v každom momente správne zareagovať, čiže ide vlastne skoro o nemožnú úlohu. Prvotriedni stredopoliari na trhu proste akosi chýbajú. Stačí sa opýtať Manchestru City. Anglický klub tento týždeň musel zaplatiť 13 miliónov Yaya Tourému, aby neodišiel. Alebo sa obráťte na Chelsea, ktorá zúfalo niekoho hľadala na konci prestupového obdobia, keď sa zranil Oriol Romeu a hoci bola pripravená vyvážiť novú posilu zlatom, nenašla nikoho.

Real predsa len má zoznam s nejakými kandidátmi. Favoritom medzi nimi je İlkay Gündoğan. Veľmi perspektívny 22-ročný nemecký stredopoliar tureckého pôvodu hrá v Borussii Dortmund. Padli už aj mená ako Rubén Pardo (20 rokov), najnovšia perla Realu Sociedad; Francúz zo Sevilly menom Geoffrey Kondogbia (20); Marco Verratti, taliansky záložník z PSG (20); Brazílec z Gremia Fernando (21) či bývalý hráč Realu Javi García, hoci tu pravdepodobnosť zmenšuje vek (26) a fakt, že Manchester City ho ťažko len tak pustí, keď zaňho toto leto zaplatil 20 miliónov eur Benfice.

„Ideálne by bolo mať stroj na naklonovanie Xabiho Alonsa, ale o 10 rokov mladšieho,“ zaznieva z kancelárií na Santiago Bernabéu. Ale kým sa bude čakať na vynález takéhoto stroja, prioritou ostáva hľadanie žiaka, ktorý by sa učil po boku majstra Xabiho Alonsa.

Tak sa pozrime na 6 hlavných adeptov:

İlkay Gündoğan sa stal pevnou súčasťou stredu poľa Borussie Dortmund. Vo svojich 22 rokoch je jedným zo stredopoliarov s najlepšou prítomnosťou aj budúcnosťou. Ide o dynamického hráča s dobrými centrami. Zapája sa do boja o zisk lopty a takisto rád útočí. Madridskí ho pozorne sledujú a v zozname je na uprednostnenom mieste. Výhodou sú aj dobré vzťahy s dortmundským klubom. Real zapožičal Borussii na hosťovanie do roku 2014 Nuriho Sahina a Nemci si zabezpečili opciu na jeho kúpu za 5,5 miliónov eur. Toto môže byť kľúčové.

Rubén Pardo: Montanier mu opatrne dávkuje odohrané minúty, ale futbalista si už získal fanúšikov Realu Socedad. Trochu uňho absentujú požadované fyzické parametre, ale jeho dobré ovládanie lopty, a hlavne jeho dlhé pasy vyvážia akýkoľvek deficit. Bol európskym šampiónom v kategórii do 19 rokov spolu s Moratom a Álexom Fernándezom a, paradoxne, debutoval v Primera División v stretnutí proti Reale Madrid.

Kongdobia: Hráč Sevilly je v určitom zmysle protikladom Rubéna Parda. Nevyniká technikou, ale prednosťou tohto stredopoliara, ktorý sa pohybuje v priestore od jednej šestnástky po druhú, je jeho fyzická stránka. Je veľmi dobrý vo vzduchu a v získavaní lopty. V Lens mu kradol minúty Varane, využívaný v strede poľa.

Verratti: V  Pescare debutoval vo veku 16 rokov. Taliansky klub zaňho dostal od franczúskeho PSG 12 miliónov eur. Prvá sezóna pre neho nebola jednoduchá. Vo viacerých zápasoch bol striedaný. Dnes je ale podľa Leonarda nenahraditeľný a nepredajný.

Javi García: Z kandidátov je najdefenzívnejší. Bodom k dobru je jeho použiteľnosť aj na mieste stopéra. Takisto jeden z veľmi dobrých vo vzdušných súbojoch, ale ako už bolo spomenuté, City by asi nebolo nadšené, že má svoju draho zaplatenú letnú posilu hneď predať ďalej.

Fernando: Hoci je považovaný za defenzívneho špecialistu, má veľmi dobrú rozohrávku. Jeho silnou stránkou je, že sa vie dobre postaviť. Rovnako ako Varane, je veľmi čistý pri odoberaní lopty. Získava veľa lôpt a takmer nefauluje. Je takticky vyspelý. Z jeho siedmich gólov v roku 2012, bol tri zo štandardnej situácie.

Komentáře (73x)

Vložit komentář

Názor s nejvíce souhlasnými hlasy

Ribery22 07.04.13 02:19
#41

Bano alias vsechno co se tyka RM co nejvic schodim na entou v nejlepsi forme. Bravo. By me zajimalo, co ti konkretne Xabi udelal tak hroznyho, ze ti tolik lezi v zaludku. Ze jedina prednost..*30*

Názor s nejvíce nesouhlasnými hlasy

Všechny názory

1David8_RM 06.04.13 23:18
#2

myslené tak, že v nejednom zápase dokázal, že môže byť dobrým režisérom, no potreboval by hrávať viac...nie len pri zraneniach, alebo keď je treba nechať odpočinúť Khediru a Xabiho. Z lavičky toho taktiež moc nestihne. Len má smolu, že do základu sa nemá cez koho dostať...

Carlitos 06.04.13 23:20
#3

Podle mě neni Modrić dost dobrý dozadu, aby mohl být novým Xabi Alonsem...

1David8_RM 06.04.13 23:24
#4

To súhlasím, ale z vyššie spomenutých to nie je napr. ani Gundogan. A keď si trošku zašpekulujeme a zoberieme si fakt, že by prišiel, tak by Luka hral ešte menej, pretože obidvaja sú CM, nie DM...Takže nového Alonsa hľadáme v Ilkayovi zle *4*

Carlitos 06.04.13 23:32
#5

Gundogana skoro neznám, takže netušim, jak moc by to mohl být on, ale ona je otázka, jestli se vůbec nový Xabi dá najít*5*

Cvrko 06.04.13 23:40
#9

Gündoğan určite nie.

Valencia-Mestalla 06.04.13 23:35
#6

Modrič Xabimu nesahá ani po kotníky*2*

Cvrko 06.04.13 23:39
#7

Ťažko. Xabi je akýsi "regista", teda režisér. Títo hráči sú charakteristickí fantastickými prihrávkami, vysokej fyzickej kondícii kreativite a v neposlednom rade prehľadu. Nie je to teda typický defenzívny záložník, ktorého úloha je len odobrať loptu a posunúť ju najbližšiemu voľnému spoluhráčovi. Nájsť tú správnu "náhradu" je naozaj ťažkým orieškom. Gündoğan je zaujímavý hráčik, ale osobne si myslím, že túto pozíciu lepšie zastáva Nuri Sahin.

donostia 06.04.13 23:40
#8

baskický válec jen tak nenahradíš *2*

darwin 06.04.13 23:59
#10

"Nedávno ho označil za symbol klubu." to by odpovídalo no*5*

Valencia-Mestalla 07.04.13 00:02
#11

Teď si Real vytipuje nějakýho hráče na tenhle post, dostane se to do médií a ten konkrétní hráč pronese již obligátní větu a sice " již jako malý kluk jsem snil o tom, že budu hrát za Real Madrid"*2*

Grobar 07.04.13 00:04
#12

Bude závisieť na trénerovi. Ak zostane Jose, Ilkay pre neho nie je dosť dobrý v defenzíve. Mne sa veľmi pači dvojica mladých frantíkov Pogba, Matuidi. Ten druhý je zatim (šejka to ešte baví) nereálny, ale Pogbu by Real získal. Typologicky síce trochu iní hráči, ale ako tu píše niekto vyššie - naklonovať ho nejde. Poznáme to s Xavim...

Cvrko 07.04.13 00:07
#14

Pogba celkom dobrý príklad, ešte by som k tej naozaj malej hŕstke hráčov pripojil Kevina Strootmana z PSV. Matuidi určite nie, čistokrvné DM-ko, viď príspevok vyššie o tzv. registovi.

Grobar 07.04.13 00:15
#20

PSV, Ajax už dávno nie sú zárukou kvality pre klub ako Real. Klasov, Vaartov, Wesley... bolo už dosť. Ano možno je dobrý, ale nie je preverený...

Cvrko 07.04.13 00:32
#25

V tomto mám úplne opačný názor. Eredivisie je doslova preplnená talentami. Neviem, či ti niečo hovoria mená ako Martins Indi, Janmaat, De Vrij, Strootman, Clasie, Maher, Vilhena, Willems, van der Hoorn, Fer alebo Wijnaldum. Holandská liga je na vzostupe, práve odtiaľ budú prichádzať v blízkej budúcnosti hráčo do Španielska, či Anglicka. Nevidím jeden dôvod, prečo by Strootman nemohol zastávať úlohu registu v Reale, všetky parametre spĺňa. Aha, jeden by sa našiel. Uloví ho Liverpool

Grobar 07.04.13 01:00
#30

Je síce pekné, že poznáš hráčov z ligy, ale kedy to bolo iné? Kedy za posledné roky sa nehovorilo o ED ako o lige plnej talentu? Kde sú tí hráči teraz. Zeeuw - obrovnská "hviezda" Ajaxu = si nezahral ani v Spartaku. Elia... kde sú holandskí hráči v top kluboch? Až na R + R ma nič moc nenapadá. Barca, Real, Juve... Klaas, Vaart, Heitinga boli všetko megatalenty ale pre velkokluby nepoužitelní hráči. Éra Davidsov, Seedorfov je 17 rokov za nami. Pravdou je, že pre Real... nie je ED žiadnym merítkom. Holandský futbal niekde urobil chybu - osobne netuším v čom, ale nezachytil ten nárast Spa, Nem, Fra... V 90 rokoch bol kvalitou hráčov na porovnateľnej úrovni - možno aj vyššie. Momentálne je hodne dole. V tých 90 rokoch takmer nebolo veľkoklubu kde by nehral Ned. momentálne je to hodne veľká rarita.

Cvrko 07.04.13 01:02
#31
  1. roky nevyťahuj, to si nepamätám *4*
Grobar 07.04.13 01:22
#38

To je aj posledných 10 rokov. Skutočné futbalové hviezdy z ED, ktoré sa presadili v top kluboch spočítaš na prstoch jednej ruky. Z tých čo si vypísal tretina skončí doma, druhá tretina niekde Hamburg, Hannover a tretia bude paberkovať v nejakom Evertone. Ak sa aspoň dvaja z nich presadia na tej skutočne najvyššej úrovni bude to úspech.

Grobar 07.04.13 01:08
#34

Pravdou je, že futbalová mapa Európy sa zmenila. Tú úlohu ktorú zastávala ED na prelome milénia preberajú východoeurópske ligy - Ukrajina, Rusko (poprípade južnejšie Turecko). Oni teraz kupujú "nových" Romariov, Ronaldov. Hrať za Feyenord, Ajax... je v dnešnom svete omnoho menej ako Šachtar a Dynamo. Že je niekto hviezda v ED neznamená naozaj nič. FC to ukázal aj Ibi. Kapitán a modla PSV častokrát nestíhal ani tempo.

Cvrko 07.04.13 01:10
#35

To porovnanie, ako píšeš - Ajax < Šachtar ovplyvňujú len peniaze.

Grobar 07.04.13 01:14
#37

I keď Dmytro bol ešte horší - teda minimálne drahší. Prirodzene dôvod je jasný prachy. Napríklad Stoch bral v Twente podstatne menej ako v Turecku. Tí kvalitní hráči ti odchádzajú. Nie je konkurencia. Všetko sa to potom vypĺňa z vlastných radov (akadémia) Už to ale nie je konfrontácia so skutočnou kvalitou. Podľa mňa aj Plzen so širším kádrom by v ED kľudne hrala o čelné priečky a "nikto" z jej kádra nie je "použiteľný". Medzinárodná konfrontácia LM, Uefa nám to jasne ukazuje. Real dá Ajaxu vonku 4 v tréningovom tempe.

Ribery22 07.04.13 00:26
#24

Prvne pises o registovi a potom se ti zda vhodnej box-to-box, tzn. typ hrace hodici se prave k registovi? Zajimavy. :-D

Cvrko 07.04.13 00:37
#26

Nie. Regista je hráč hodiaci sa k čistému DM-ku, navzájom sa vynikajúco doplňujú. Napr. Xabi+Khedira, ešte v Liverpoole Xabi+Mascherano. Box-to-box s tým nemá nič spoločné.

fantomas 07.04.13 00:52
#29

Chceš tým povedať, že Khedira = Mascherano, resp. že Khedira je čisté DM-ko, ako si napísal..? Khedira je potom už skôr ten box-to-box, niečo ako Ramires..

Cvrko 07.04.13 01:05
#32

Z časti áno, ale len z určitej. Ak hrá Real v lige so súperom typu Mallorca, Khedira má samozrejme väčšiu voľnosť, alebo ako by som to nazval. Ale keď si pozrieš zápas Ligy Majstrov, napr. v Dortmunde, Khedira na DM-ku krásne sekundoval registovi Alonsovi.

Možno to nebol najlepší príklad, tak Essien ti hádam bude stačiť.

Ribery22 07.04.13 01:22
#39

Tak to je docela logicky, ale to z nej prece nedela Mascherana, ne? Kdyz se bude CR proti tezsimu souperovi vic stahovat dozadu a bude vic pomahat s defenzivou, tak to z nej jako kridla taky nedela krajniho zaloznika typu Valencii, ne?

Ribery22 07.04.13 01:14
#36

Jenze je regista a regista. A my se tady bavime o Realu, kde ho doplnuje box-to-box (coz vlastne v modernim fotbale plati uz asi vsude a prave Mascherano je jeden z varky poslednich cistym DM), kterym Khedira bez pochyby je. Stejne, jako by byl Strootman, kdyby prestoupil. Presne jak pise Bano, Xabiho post de facto neexistuje a je to vlastne mix dvou roli, coz si dost lidi neuvedomuje. Proto jako jeho nahradu vymysli bud klasicky CM, jako je treba Gundogan, modernejsi typ DM nebo dokonce box-to-box zalozniky, i kdyz by to nemohlo fungovat. Xabi je proste jedinecnej a krome De Rossiho neexistuje hrac, kterej by ho dokazal naplno zastoupit, uhrat obe role (byt hlavnim tvurcem a zaroven nejzatazenejsim zaloznikem, kterej hlida prostor pred stoperama). V soucasnosti kazdej hrac zastava jenom jednu roli, ne dve. Proto se nejspis nebude hledat jenom novej deep-lying playmaker (schvalne nebudu psat novej Xabi), ale cely duo, protoze jak vidno, Modric (kdyz budu uvazovat tak, ze ten, kdo prijde, na tom v defenzive nebude o moc lip) s Khedirou nefunguji, propadavaji, protoze vzadu neni nikdo, kdo by to jistil.

Cvrko 07.04.13 00:40
#27

A ak si mal na mysli Strootmana, tak dnes hral dokonale registu vo dvojke s van Bommelom v Tillburgu *47*

Romi 07.04.13 12:14
#50

Ale vieš, že som to len preložila, hej?*7**5*

Grobar 07.04.13 12:23
#52

No ja sa neviem dokopať už mesiace k niečomu. Ak si pri chuti môžem ti niečo poslať. Mám námet na článok kde by bola diskusia ako kráva.

Romi 07.04.13 12:48
#53

Pri chuti by som aj bola, ale to som ja stále, len nestíham. *5*tak sa budeš musieť dokopať sám

aimar21 07.04.13 00:08
#15

no jo, holt nemeli tak rychle poustet pareja...

*67*

pitak 07.04.13 00:10
#16

Zajimavy, az na tu zminku s Buskecem. Ve kterym vesmiru je Buskec jako Alonso ?

Grobar 07.04.13 00:19
#23

Pravda, herne je Sergio vo vyššej galaxii.

Mistborn 07.04.13 00:15
#19

Real nikdy nehral na 2 DM. Pokiaľ odíde Mourinho a príde tréner zvonku, tak neverím že ostane verný tomuto systému. Takže Xabi ukončí kariéru a nahradí ho čistokrvný DM. Schopný to uhrať sám v diamantovej formácii.

pitak 07.04.13 00:18
#22

no to je pekny, ale porad to neodpovida na moji otazku.

Mistborn 07.04.13 00:43
#28

Post na ktorý hrá Xabi neexistuje. Je to mix Xaviho s Busquetsom, s tým že v činnostiach v ktorých sa ich funkcie prekrývajú za nimi ďaleko zaostáva(v rozohrávke za Xavim a v defenzívnych činnostiach za Sergiom)Jeho úlohou na ihrisku je zakladať brejky. Brejk môžeš založiť len v prípade ak vychádzaš z obrany do prečíslenia tj tým z defenzívy rýchlo prenáša hru. Ktorý z veľkoklubov hrá na brejky? Prakticky žiadny(ak nerátame rozpredané AC) Tak kde chceš hľadať podobný typ hráča? Natíska sa odpoveď - v týmoch hrajúcich týmto štýlom. Lenže tými hrajúce týmto spôsobom hrajú preto, lebo si inak hrať netrúfnu tj nemajú potrebnú kvalitu. Takže buď zmena alebo Levante a spol..... No a prečo sa porovnáva s Busquetsom? Zrejme z dôvodu že Sergio ma z DM najlepšiu rozohrávku či už dlhou prihrávkou alebo narážačkou. Jeho čítanie hry je absolútne a úspešnosť prihrávok/vybojovaných lôpt vysoká. Takže ak sa niekto snaží nejako vyzdvihnúť Xabiho, musí ho porovnávať s najlepším a k tým Sergio jednoznačne patrí.

Cvrko 07.04.13 01:07
#33

Takže Alonso je obyčajný zakladač brejkov? To je jeho úloha? *22*

Mistborn 07.04.13 02:06
#40

To mi povedz ty Mr. Mínus. Čo som sa tu dočítal, tak z dvoch defenzívnych strednopoliarov je Xabi ten defenzivnejší, ale bránenie mu moc nejde. Nestíha, fauluje. Cenia sa u jeho dlhé pasy cez pol ihriska. Je dosť inteligentný aby prišiel do týmu, kde bude jeho jediná prednosť vynikať, keďže tam chýbalo prepojenie medzi obranou a útokom a hráči mali problém presne si prihrať na 5 metrov, nie to na 50. V repre proti presujúcemu súperovi, je to iná pesnička. Stačí si spomenúť na zápas s Francúzskom kde musel Sergio hrať v obrane....väčšiu katastrofu na DM, ako Xabi v tom zápase som dlho nevidel.

Ribery22 07.04.13 02:19
#41

Bano alias vsechno co se tyka RM co nejvic schodim na entou v nejlepsi forme. Bravo. By me zajimalo, co ti konkretne Xabi udelal tak hroznyho, ze ti tolik lezi v zaludku. Ze jedina prednost..*30*

Cvrko 07.04.13 11:00
#43

Ten defenzívnejší? Si robíš kocky? Práve že Xabi nie je ten, čo má na starosti získavanie lôpt a posúvanie ju najbližšiemu spoluhráčovi. Xabi hru aj tvorí, ako píšeš, jeho dlhé pasy na 60m. A neviem, čo ti urobil, keď na neho tak kydáš. To sa máme všetci teraz posrať z Buskeca, ktorý ani náhodou nie je regista? Alebo závidíš?

Ribery22 07.04.13 11:26
#44

Ale Xabi je ten defenzivnejsi. A nic na tom nemeni ani to, ze je hlavnim tvurcem. Khedira je proste box-to-box, ktery mu s defenzivou pomaha, ale neni to vylozene jeho hlavni ukol. Navic brani hlavne pohybem na velke plose, pressinkem, vytvari tlak na balon, pomaha zdvojovat, vyplnuje mezery. Ale Xabi porad zustava tim sloupem pred stoperama, takovou tou posledni stanici pred obranou linii pro soupere, proto podstoupi vic souboju, udela vic skluzu, tacklu, odebere vic micu. Pomer mezi nim a Khedirou je 224 ku 90, coz je dvakrat vic (mimochodem tech 224 je zase vetsi pocet nez u hvezdnyho Buskeca). Fakt nechapu, co z Khediry kazdej dela, to asi to zkresleni tim, ze neni zrovna moc technickej a kreativni. Kdyby vedle Xabiho hraval treba Toure nebo ten Strootman, tak by to slo poznat asi lip.

Grobar 07.04.13 11:34
#45

Presne tak, ale tú narážku na Busketsa si si odpustiť mohol. Je jasné, že pri štýle FC loptu držíš, neni moc dôvod váľať sa po zemi.

Nervion 07.04.13 11:39
#46

Zrovna Busquets se válí po zemi celkem často *2* *5*

Grobar 07.04.13 11:41
#48

Problém je, žo to jeho váľanie sa do štatistiky neráta. *4* Diskriminácia, mal by sa začať sťažovať na UEFA.

Carlitos 07.04.13 11:40
#47

Souhlasim, podle mě je taky Xabi ten defenzivnější, ale zároveň i ofenzivnější. On je prostě strašně specifický, o to těžší až nemožný bude najít jeho nástupce. Snad jenom v tom vyplňování mezer bych si dovolil nesouhlasit, třeba za Marcela se myslim obvykle stahuje on, ne Khedira nebo někdo jiný.

Romi 07.04.13 12:23
#51

*5*Ale nemusíme, ale vieš, že keby si mal napozeranú hru Barcy (netvrdím, že nemáš, neviem) bol by si s Busquetsom v strede poľa veľmi spokojný a vôbec by si nepotreboval závidieť kohokoľvek iného na jeho miesto? *35*

fantomas 07.04.13 17:01
#55

Sergio niečo ako registu hrať vie, lenže v Barcelone to nehráva. Si pozri napr. zápas za Katalánsko, kde tvorí hru práve on.. A Busquets je oveľa technickejší ako Xabi a lepšie aj bráni..

fantomas 07.04.13 17:04
#56

A na dlhé krížne pasy sú v FCB skôr stopéri (Masch, Piqué, Bartra)

Cvrko 07.04.13 22:23
#61

Aha, takže ty porovnávaš Xabiho a Buskeca? Tak to sa potom s tebou, vlastne ani so všetkými, čo si myslíte, že hrajú jeden a ten ostý post, nemám o čom baviť.

Cvrko 07.04.13 22:21
#60

Neporezám hádzanú Španielska, nie ešte tú katalánsku *55*

Romi 07.04.13 22:34
#64

Ani nemusíš rezať, ani seba, my tvoje komenty prežijeme*4*

Mistborn 07.04.13 22:11
#59

Vy dvaja s Riberym by ste sa mali ujednotiť. Nie je nič trápnejšie ako dvaja madridisti hádajúci sa akúže pozíciu hrá ich kľúčový hráč. No a k tomu Xabimu: Xabiho považujem za inteligentného hráča a preto sú jeho zákerné zákroky vedomou činnosťou. Tu sa to nedá ospravedlniť demenciou ala Pepe. On vie čo robí a preto sa mi celkom zhnusil. Námatkovo spomeniem tú ranu na solar hráčovi Athletica čakajúcemu na padajúcu loptu, či jeho zákroky na Messiho, kde mu vôbec nešlo o loptu. No a nakoniec s pribúdajúcim vekom je stále pomalší, čo samozrejme je normálne. Preto mi to jeho vyzdvihovanie do neba príde len taký posledný záchvev hype, pred exitom.

Cvrko 07.04.13 22:26
#62

A vyzdvihovanie 25 hráčov Barcelony, t.j. zhadzovanie 25 hráčov Realu Madrid včtene ich fanúšikov, trénerov, podávačov lôpt, pilotov lietadla je čo?

Mistborn 07.04.13 22:30
#63

Koho konkrétne okrem Xabiho, Arbelou a Di Mariu som zhadzoval?

Cvrko 07.04.13 23:41
#65

To vieš dobre aj sám, nemusíš sa to pýtať druhých.

Mistborn 08.04.13 00:04
#66

Práveže neviem. Vymýšľať si nepotvrdené obvinenia....to je také madridské *2* Už aby vám Európska komisia klepla po prstoch, nemáte k tomu ďaleko, celkom sa čudujem že o tom tu nič nevyšlo.

Helix 08.04.13 00:26
#67

copak? zneužívání dominantního postavení na trhu s dresy CR7?*4*

Cvrko 08.04.13 09:20
#68

Stará známa pesnička. Barcelona zase vyplakáva na UEFE *39*

Mistborn 08.04.13 10:21
#69

No neviem ako spolu súvisí Európska komisia a UEFA a čo s tým má Barcelona. Mal by si si ujasniť pojmy, predtým ako niečo napíšeš. Mesto Madrid predalo Realu pozemky za 421 000 eur aby ich o pár rokov neskôr odkúpilo späť za 22,7 miliona eur. Naviac pokutovalo Real sumou 2,8 miliona eur za nesplnenie si záväzku a nepostavenie garáží na pozemkoch. Následne túto pokutu Realu odpustilo. Takže mesto zadotovalo Real sumou cca 25 miliona eur. Momentálne to prešetruje eurokomisár pre hospodársku súťaž, keďže ak sa to potvrdí, znamenalo by to nedovolenú štátnu pomoc. Tomu sa hovorí "spadla klec" *14* Aby som bol spravodlivý, Real v tom zďaleka nejde sám a prešetruje sa veľa klubom, medzi inými aj PSV.

Cvrko 08.04.13 20:39
#72

Mňa nezaujímajú žiadne peniaze, to si nechaj. Radšej mi napíš, ako môžeš porovnàvať Buskeca a Xabiho.

Mistborn 08.04.13 20:53
#73

Celkom jednoducho. Môžem ich porovnávať v činnostiach v ktorých sa ich pozície na ihrisku krížia.

Romi 08.04.13 10:47
#70

Juuuj, tak si zas netrafil*4*

Romi 08.04.13 10:49
#71

Ale ono to možno nebude zas až také "horké." Uvidíme

Beefheart 07.04.13 11:58
#49

Čo taký Beñat? Zdá sa mi, že aj o ňom sa špekulovalo.

pitak 07.04.13 13:40
#54

zdaleka nema takovou uroven

Beefheart 07.04.13 18:01
#58

lebo Kondogbia, Garcia, Gundogan hej

manolo 07.04.13 18:00
#57

Borja Valero by nesplnal požiadavky? *2*

Přihlašte se či zaregistrujte pokud chcete přidat komentář

Zápasy

Odehrané Nadcházející

Žádné zápasy nebyly zatím odehrány

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
TOPlist