Rozhovor s Xavim Hernándezem

Xavi Hernández (© as.com)

Reprezentační záložník Xavi Hernández promluvil v rozhovoru pro deník AS nejen o současnosti Barcelony.

Skvělý zápas na San Mamés, co říkáte?
Po fotbalové stránce to byl nejlepší zápas sezóny. Utkání pro odvažné, velmi pěkné představení. Za to musí být člověk vděčný. Myslím, že Athletic je soupeř ve skvělé formě, je na tom dobře takticky i fyzicky. Voda na trávníku naši hru ovlivnila, zejména ve druhém poločase nám často znemožňovala kombinaci.

Myslíte, že Barcelona získala bod, nebo ztratila dva?
Když Barcelona nevyhraje, automaticky se to bere jako ztráta dvou bodů, ale soupeři se lepší. V jiné době by byl bod výhrou, teď je ovšem laťka hodně vysoko.

Znepokojuje vás tříbodový náskok Realu Madrid?
Ještě zbývá hodně zápasů. Pokud budeme hrát jako v neděli, mnoho jich vyhrajeme. Jsme v dobré formě a v tom musíme pokračovat. Nemusíme mít obavy.

Zlepšil se Real Madrid o tolik, jak se říká?
Pro mě se příliš nezměnil. Je na tom velmi dobře, ale ne pouze teď, to byl už vloni.

Ale vypadá to, že Barcelona už nevyhrává zápasy tak snadno...
Ukazuje to, jak těžké je zvítězit, a to zejména ve venkovních zápasech, přestože někdo říká, že španělská liga je liga dvou. Každým rokem bude těžší dosáhnout na mistrovský titul.

S rotací hráčů vám trochu ubývá čas na hřišti.
V dnešní době je to součást hry. Zápasů je hodně a odehrát je všechny, to by pro fotbalistu bylo strašně vyčerpávající. Navíc máme kvalitní kádr, každý je důležitý a zároveň každý potřebuje občas odpočinek.

Souhlasíte s Rosellem a Valdésem, že existuje snaha Barcelonu rozhodit?
Mě baví sem přijít, trénovat a užívat si to. Hrát fotbal. Nemůžete mít kontrolu nad vším, co se píše. Nevím, jestli nějaká taková snaha existuje. Nezajímá mě to.

Překvapila vás Ibrahimovićova autobiografie?
Překvapila a zklamala, protože se mu tady líbilo, poznal skvělý kolektiv.

Má váš styl něco společného se stylem Xabi Alonsa?
Je skvělé, že nás porovnávají, ale moc toho společného nemáme. On je madridský Busquets. Jsme na tom podobně technicky, ale on hraje staženější, já vysunutější.

Komentáře (59x)

Vložit komentář

Názor s nejvíce souhlasnými hlasy

tunak 08.11.11 16:35
#5

To si myslí Pusinky a jiné baletky. Podle mne je SB moc dobrej hráč. Každopádně má Xabi blíž k SB, než k Xavimu. *10*

Názor s nejvíce nesouhlasnými hlasy

0ndr3j77 08.11.11 15:14
#2

" On je madridský Busquets." *96* Ja na Xabiho mieste by som to bral ako smrteľnú urážku*3*

Všechny názory

darwin 08.11.11 15:00
#1

Rychlý, stručný tak to má být *10**17*

0ndr3j77 08.11.11 15:14
#2

" On je madridský Busquets." *96* Ja na Xabiho mieste by som to bral ako smrteľnú urážku*3*

tunak 08.11.11 16:34
#4

Já spíš na Buskecově. Je to sice profláklej simulant, ale není zákeřnej, jako Xabi.

Hierro 08.11.11 16:51
#6

Vsechny tvoje dnešní komenty zní jako by ti je vymýšlelo tiskové oddelení českých fandů barcelony *20*

Pablito 08.11.11 16:53
#7

A pokud to nebereš jako simulace vs. zákeřnost, ale čistě podle umu?

tunak 08.11.11 16:57
#8

To svoje uměj oba momentálně nejlíp na světě. (c pythie delfská)

Pablito 08.11.11 17:02
#9

ok *4*

mimochodem - alt + 0169 *6*

tunak 08.11.11 21:25
#17

Jednak nemám zatracenou numerickou klávesnici, momentálně, druhak mám Meka a za třetí nejsem chodící encyklopedie ASCII, UNICODE ani UTF. Jako by nestačilo, že musím znát 3! způsoby psaní @.

Doma alt-2, v práci ALTGR-V, v MS Outlooku Express (nejblbější software co znám, ale práce mě do toho nutí) ovšem druhý zmíněný způsob nefunguje a tak musím ALT-64.

*9*

Nebýt MS, svět je hned příjemnějším míste k životu. *16*

MlCHAL 08.11.11 17:17
#11

simulovanie a zakernosti? *5*

tunak 08.11.11 21:26
#18

Jo, to je právě ta Pýtie na kvadrát. *4*

Carlitos 08.11.11 23:34
#25

Vítej zpátky*18* Jako správný gloryhunter ve chvíli, kdy jste obrali Barcelonu*6**5*

Mistborn 08.11.11 19:15
#14

Všetci svorne hurá hurá pre múdrosti mesačných nickov, hip hip ..... *14*

Romi 08.11.11 20:01
#16

Čo si hneď taký nepriateľský? Zatiaľ len jeden "zlý krok," nie? (všetci ich robíme) Daj mínus a čakaj. *2*

Mistborn 08.11.11 22:58
#22

Napadá ma množstvo pejoratívnych vyjadrení ale za všetko spomeniem len jeden aj to podrobený cenzúre : "Ak niečo smrdí ako a vyzerá ako asi to bude *****" Keď prvý post človeka na portály je výsmech jedného z najlepších DM na svete, tak ....... nech sa pán prejaví a napíše v čom je Sergio horší ako Xabi. Ono kritizovať, aj takto nepodarene totiž dokáže každý. *96**103*

SniperxXx 08.11.11 23:41
#26

Rozehrávka, fotbalové myšlení, finální přihrávka.

tunak 09.11.11 09:45
#29

Rozehrávka je blbost, že jo. A fotbalové myšlení? Takový efemérní pojem. Kdyby ses mne zeptal, jestli fotbalovým myšlením vyniká nějaký záložník, na prvním místě uvdu Xaviho a na druhém Buskece. Je mi líto.

Finální přihrávka není primárním úkolem ani jednoho z nich.

SniperxXx 09.11.11 09:51
#30

Fotbalové myšlení, tím myslím schopnost něco vymyslet směrem dopředu, kterou má Xabi nekonečně vyšší. Udávání tempa hry, prostě motor týmu, to je Xabi. Busquets je spíš defenzivní hráč. Ale tím neříkám že je tím špatnej. Ale Xabi je daleko komplexnější hráč.

tunak 09.11.11 11:07
#31

Hele, zase nebudu souhlasit. SB je defenzivní univerzál jako hovado. DM, CB, dokonce CM bude zvládat jako málokdo druhej.

Xabi rozhodně nemá lepší třeba pohyb a zejména pohyb bez míče. A že Sergio hraje v Barceloně jdnoho ze tří nejdefenzivněších hráčů v poli neznamená, že by v Madridu nemohl dost dobře hrát středního záložníka.

Xabi má výborný smysl pro přihrávku do brejku z hlouby pole. Ale rozhodně v tom není lepší, než třeba Lampard, Pirlo nebo Pavel Horváth. (Ta bolela, jasný.) Ale zase není až tak platnej na pozici DM. Což se jasně projevuje při utkáních se silnějším soupeřem. S Barcelonou obvykle shoří. Je to jistě jinej hráč, ale jejich práce se částečně překrývá a Busquets je v ní o třídu lepší. Jednoznačně. Busquets nezkazí přihrávku - Xabi ano. Xabi má navrch ve věcech, které Busquets bv Barceloně nepotřebuje.

Ale neexistuje střední záložník s tak dobrým pohybem a s takovým smyslem pro kombinaci, jako Busquets. Kromě Xaviho, samozřejmě. Ale ten je v tom nejlepší od okamžiku, kdy se do Evropy dostal fotbal. Ani Archimedes nebyl tak dobrej, jako Xavi.

(http://www.youtube.com/watch?v=ur5fGSBsfq8)

SniperxXx 09.11.11 11:32
#32

Hrál by ho třeba stejně, jako Xabi v Realu. Jenže nehraje, nedokážu ti říct, že tu rozehrávku má, když to prostě nedělá. A je jasný, že nezkazí rozehrávku, když prostě nedává přihrávky do rizika.

Xabiho jsem taky nesrovnával s Pirlem, Lampardem natož s Pájou, tam je v kreativitě za nima, rozhodně. Ale zas je lepší dozadu. Xabi je pro mě prostě komplexní hráč, jak dopředu tak dozadu nadprůměr. Přijde mi jako klasickej Box to box hráč, narozdíl právě od Sergia, kterej je spíš takovej...posouvač.

tunak 09.11.11 11:34
#33

No jo, posouvač. Jenže pro tým je to velmi potřebnej posouvač. A je to spolehlivej posouvač. A rozehrávka podle mne není finlní přihrávka nebo přihrávka do rizika. *10*

SniperxXx 09.11.11 11:36
#34

Špatně definovanej pojem. *6*

Mistborn 09.11.11 14:45
#40

Nájdi si rozhovor s Iniestom a Xavim, kde práve hovoria o Sergiových prihrávkach. Doslova tam hovoria o prihrávkach, ktoré sú pre obrancov súpera najneočakávanejšou variantou. Nakoniec aj v tejto sezóne už ukázal, že mu to nerobí žiaden problém.

Mistborn 09.11.11 11:48
#35

Čo sa týka rozohrávky Xabi je lepší na dlhé pasy, Sergio zas do kombinácie. Xabi má lepšiu strelu, Sergio zas timing a cit pre nečakané. Ale aby som povedal, že porovnávať ich dvoch je pre jedného z nich urážka je smiešne. Ani jeden z nich nemá futbalové slabiny a obaja patria medzi top na svojom poste.

Romi 09.11.11 19:26
#48

*25*Čo sa to tu deje?*4*

0ndr3j77 09.11.11 13:52
#38

Nechápem zmyslu tvojho príspevku. Je niekde písané, že musím prispievať do diskusie každý deň, že musím komentovať každý jeden článok minimálne 5-krát??? Ak áno, tak sa ospravedlňujem, že som to nespravil, ale zároveň dodávam, že to robiť ani nemienim. Svojím príspevkom som nikoho nechcel uraziť, ale za svojím názorom si stojím. Xabi je oveľa kompaktnejší a vyváženejší hráč s dokonalejším čítaním hry a s neprekonateľne presnými pasmi, ktorými dokáže založiť útok aj, ktorý sa skončí gólom, aj z vlastnej polovice ihriska*21*

tunak 09.11.11 14:33
#39

Tohle sice nebylo z vlastní poloviny hřiště, alemyslím, že na tom nesejde.

http://www.youtube.com/watch?v=w8gZYI2tsy0

Romi 09.11.11 19:20
#47

Diskusia o tom, kto je lepší - oki*38*, ale zas na smrteľnú urážku to snáď nebolo

Mistborn 09.11.11 19:55
#51

"Xabi je oveľa kompaktnejší a vyváženejší hráč s dokonalejším čítaním hry a s neprekonateľne presnými pasmi" Komu niet rady.......v čom je kompaktnejší? V čom je vyváženejší? Dáva si na raňajky Pedigree Pal a preto má lesklé vlasy a robí pevné hovienka?Alebo v čom? Na MS sme mali možnosť vidieť oboch a ak bol Xabi lepší, tak potom už naozaj neviem. Pozri sa na % ukazovatele oboch a potom môžeš tvrdiť niečo také. Teda ups nemôžeš. Počty odobraných lôpt, úspešnosť prihrávok, koľkokrát kto vybojoval loptu po tom čo bol faulovaný a koľkokrát fauloval....nemyslím si že by Xabi v niektorom ukazovateli extrémne vynikal(teda okrem faulov, tam je o míľu vpredu) a vlastne si ani nemyslím že vôbec v niektorom ukazovateli z tých, ktoré sa týkajú oboch svojho rivala prekonáva. Všetko čo píšeš je vyslovene abstraktné a ničím nepodložené tvrdenie. Proste vyslovuješ svoj názor ako fanúšik Realu, že Xabi je ........ O dokonalejšom čítaní hry nemôže byť u Xabiho ani reči, nakoniec vo vzájomných súbojoch bolo jasne viditeľné, že aj napriek 2 DM v zostave Xabi viditeľne nestíhal a stred poľa opanoval niekto iný. Kompaktnejší - čo to presne v tvojom podaní znamená? Často v diskusiách vidieť názor, že Xabi nemôže hrať s každým z plejády DM v Reale lebo si spolu až tak nesedia tj kompaktibilita to asi nebude. Ak myslíš pohyb na ihrisku, nevšimol som si aby Sergio strácal pri pohybe po ihrisku končatiny, takže asi bude rovnako kompaktný *14* Osobne nemám rád kompilácie z youtube, keďže si myslím že na akýkoľvek tím resp. hráča sa dá nájsť kopec bombastických zákrokov, tak ako kopec svinstiev. Ale neodpustím si jednu, s tým že moje videnie aktuálneho Xabiho je presne také, aké sa ukazuje v čase cca 2:03- 2:32, 4:12 - 4:20 - obe situácie ukazujú niečo o tom prehľade na ihrisku.... inak stačí si prekliknúť len dané časové úseky. Nesnažím sa nejako manipulovať verejnú mienku http://www.youtube.com/watch?v=d-k8NNeb3Kk&feature=player_embedded

Takýmito zákrokmi sa Xabi prezentuje čím ďalej tým viac. Tén úder na solar hráčovi Athletic Clubu bol len takým mementom. Čím ďalej tým viac ho vídať ako prvého pri rozhodcovi, vehementne vyjadrovať svoju nespokojnosť.*14*

A nakoniec predsa dám aj druhé videjko, kde je Sergio(a dokonca dôjde aj na pas z vlastnej polky*14*) http://www.youtube.com/watch?v=ntzyvvZgcyQ

kinky 10.11.11 19:26
#56

V tom prvním videu ti barcelonští hrozně simulujou *14*

Mistborn 10.11.11 19:57
#57

nj keď to takto pôjde ďalej nabudúce sa dočkáme nasimulovanej otvorenej zlomeniny.....a to už bude "majsterštik"

tunak 10.11.11 20:06
#58

Zase nepodceňovat, Sergio by to dal.

SniperxXx 08.11.11 15:47
#3

Xabi a Busquets? Vždyt nemají společné téměř žádné úlohy na hřišti. Xabi je motor týmu, Busquets je rozrážecí kopyto.*8*

tunak 08.11.11 16:35
#5

To si myslí Pusinky a jiné baletky. Podle mne je SB moc dobrej hráč. Každopádně má Xabi blíž k SB, než k Xavimu. *10*

Romi 08.11.11 19:48
#15

Pluska tunakovi, to som si uz davno neuzila*5*

Fliskies 08.11.11 17:15
#10

Moc sme sa nedozvedeli... *4*

punta 08.11.11 17:24
#12

je pod Xaviho úroveň, aby podával nějaké větší vyjádření, takovýmu paskvilu, jako je AS *6*

Fliskies 08.11.11 17:36
#13

Niesom zastancom strednych ciest a divim sa tomu, co si napisal. Bud rozhovor odmietnem alebo sa v nom vyjadrim ako normalny clovek, nech nevyzeram jak idiot... *10*

tunak 08.11.11 21:27
#19

Možná to Carli redakčně zkrátil? *4*

Fliskies 09.11.11 13:40
#37

Keby to Carli skratil, vypichol by tie dolezite veci. Tu nieje ani jedna. *5**10*

El Gato con Botas 09.11.11 17:39
#42

Klasické vyjádření fotbalisty v dnešní době. Stejná ubohá hoxna vypouští i hráči RM. Vše pod kontrolou PR oddělení...

tunak 09.11.11 18:27
#44

Jsou to profesionálové. Nemohou se chovat jako Zamora a bohužel ani jako George Best. On byl sice profík, ale v jiný době.

Dneska je všechno profesionálně sterilní. Počítačový hry, filmy, knihy, hudba... jasně, třeba televize pomalu odstraňuje poslední zbytky bariéry mezi kostýmním dramatem a pornem, ale ve skutečnosti tím jen potvrzuje systém, status quo.

Xavi je profesionál. Je ale pravda, že hráči Barcelony - a třeba i anglických velkoklubů - projevují víc skromnosti a méně hvězdných manýrů, než hráči jiných velkoklubů. Ačkoliv samozřejmě teď vytáhneš pár potvrzení pravidla, jako je Pašík a vesele takřka na veřejnosti souložící a souložení kamuflující Giggs.

aimar21 09.11.11 18:30
#45

hraci anglickych velkoklubu a skromost? vzdyt to je vetsinou ta nejvetsi luza *5* balotelli, tevez, aguero, nasri, rooney, nani, evra, giggs, terry, cashley, wilshere a pokracovat by slo az do nekonecna *5*

Sebyk 09.11.11 18:55
#46

presne - pokud je nekde v evrope totalne prohnila moralka, pak je to anglie. ta jejich hra na gentlemany s cylindrama, kralovnu a cajicky je jen zasterka...

tunak 09.11.11 19:47
#50

On je to složitější. Každopádně ve vztahu k veřejnosti a médiím v Anglii existuje přinejmenším určitá linie, za kterou se nechodí. A hráči se to vesměs naučili dodržovat.

Samozřejmě, v jistým ohledu je to prohnilý absurdistán, což Britové (bohužel, od Skotů bych totiž čekal charakter) dokazují nejnověji hysterií okolo vlčího máku.

Pche, fanoušci Celticu jsou mi čm dál sympatičtější.

Sebyk 09.11.11 20:10
#52

skoti a irove taky charakter maji. proto je mam stokrat radsi nez podelany anglany a amiky... *7*

tunak 09.11.11 20:15
#54

Jo, ale pokud jde o vlčí máky, většina skotů drží hubu a krok.

Btw... co to je, je to dvěstě metrů dlouhý a živí se to zelím?

...

...Fronta na maso v Československu.

tunak 09.11.11 19:44
#49

Citizens nejsou velkoklub, proboha! Pár miliard a vedení ligový tabulky z nikoho velkoklub nedělá. Pašík je jak jsem napsal něco trochu jinýho. Wilshera moc nechápu, Giggs je pitomost, to je mezi fotbalisty gentleman a že podvádí manželku prostě není tvoje věc, leda by jí podváděl s tvojí holkou. *17* Terry se obvykle vyjadřovat docela umí. Navíc v Anglii nabubřelé hráče čeká obrovský výsměch médií - kdežto ve Španělsku a Itálii jim to lidi žerou.

Mourinho by například v Anglii s tím, jak se chová v Madridu, prostě neobstál. Nemohl by tam takhle fungovat. Vysmáli by se mu. Proto se tehdy docela krotil - v Itálii si ale už dovoloval víc a ve Španělsku je jako fotbalová verze Nelsona Muntze a Inocence III. v jedné osobě. *10*

Sebyk 09.11.11 20:11
#53

teda tunaku, ze zrovna ty delas rozdil mezi pokryteckym profesionalismem a neprofesionalismem... *14*

tunak 09.11.11 20:16
#55

Hm... co dodat? *4**79*

Josef72 08.11.11 22:10
#20

Spíš bych řekl, že onen deník pouze přepsal Xaviho tiskovku.

pitak 08.11.11 22:35
#21

Cele je to dilem sf.cz Carlitos vymslel otazky a ace odpovidal (ja provedl korekturu, to co ace vyplodil by neproslo cenzurou :))

Carlitos 08.11.11 23:24
#24

Mně přijde, že se tentokrát na rozdíl od posledního roku, kdy mu z úst lítaly neskutečný věci, vyjadřuje normálně*7*

Txapeldun 08.11.11 23:57
#27

koukam ze se mistr "nechtenyho trollingu" vratil stylove *15*

bakero6 11.11.11 13:15
#59

Krátké a stručné, hlavně jak říká ''nesmíme mít obavy''. Na psychice hráčů bude taky hodně záležet. Jinak k těm DMkám. SB je světelná léta před Xabim co se týče přihrávky z první. Na tomto bazíroval Rexach už před 40ti lety, takže by mezi odchovanci měla být tak nějak vrozená, přesto v ní Sergio exceluje i mezi spoluhráči (viz. rozhovor Xaviho a Iniesty, že se kolikrát dívíte, jak Vás mohl vidět). A další věc, pokud bude v záloze Xavi a Iniesta (repre), nenajdete k nim hráče, s kterým by si na hřišti romzumněli lépe. To že je Sergio ''univerzálnější'' (CB) je spíš Pepkova zásluha.

Přihlašte se či zaregistrujte pokud chcete přidat komentář

Zápasy

Odehrané Nadcházející

Žádné zápasy nebyly zatím odehrány

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
TOPlist