Španělsku se ve finále Eura postaví Itálie

Mario Balotelli, útočná hrozba Itálie (© marca.es)

Euro 2012 už zná obsazení finále. Španělsko si to v něm rozdá s Itálií.

La Roja si postup vysloužila jako první, když ve včerejším prvním semifinále zdolala po bezgólových 120 minutách na penalty Portugalsko. V dnešním druhého semifinálovém duelu porazila Itálie díky dvěma brankám Maria Balotelliho Německo 2-1.

Oba vítězové si to rozdají o trofej pro krále evropského fotbalu v neděli od 20:45. Střetnutí se odehraje v ukrajinském Kyjevu.

Pokud se Španělsku podaří Italy porazit, stane se první zemí, která zvítězila na třech velkých akcích v řadě. La Roja obhajuje titul mistra Evropy z roku 2008 a triumfovala také na mistrovství světa 2010.

Letošní Euro už zápas Španělsko - Itálie zažilo. V rámci základní skupiny C skončilo nerozhodně 1-1. Před čtyřmi lety se ve čtvrtfinále evropského mistrovství radovalo Španělsko z postupu díky penaltovému rozstřelu.

Komentáře (80x)

Vložit komentář

Názor s nejvíce souhlasnými hlasy

Carlitos 28.06.12 23:03
#4

Jinak co předvadí Pirlo, to je neskutečný*22*

Názor s nejvíce nesouhlasnými hlasy

Josef72 28.06.12 23:02
#3

Zasloužený postup. Komu bude většina Evropy fandit je asi jasný, ale osobně věřím víc Španělsku.

Všechny názory

Carlitos 28.06.12 22:57
#1

Zajímavý, tipoval jsem postup Němců, ale Itálie zahrála opět parádně, pokud si teda člověk odmyslí ty klaunsky zadrbaný brejky ke konci. Pokud by se dávala trofej za zásluhy, tak je to jasný, Itálie je herně o třídu lepší. Tak nějak se ale "bojim", že Španělsko se zas pronudí k těsný výhře*3*

pitak 28.06.12 23:16
#9

ty sance hlavne zamrzi u teho overu 3,5 ne.. takova ta klasika, by sis mel zvyknout *3*

Carlitos 28.06.12 23:19
#10

Však ani neraplim*4* Spíš by mě překvapilo, kdyby jeden z těch čtyř brejků do otevřený obrany skončil jinak než střelou vedle nebo 3x uklouznutím v šanci*6*

tunak 29.06.12 08:23
#28

No jo, jedinej, kdo to trefil, byl levonohej pravej bek.

Romi 28.06.12 22:57
#2

Ak takýto futbal porazí vo finále Španielsko, tak nebudem mať nič proti.

Josef72 28.06.12 23:02
#3

Zasloužený postup. Komu bude většina Evropy fandit je asi jasný, ale osobně věřím víc Španělsku.

Romi 28.06.12 23:14
#7

fandiť a veriť nemusí byť to isté*55*

tunak 29.06.12 08:22
#27

Zasloužený nebyl. Banda simulantů a rozhodčí, co jim to žral vs. banda nervózních adolescentů. Ale stejně si to víc zasloužili nervózní adolescenti, až na pětadvacetiletýho důchodce Podolskiho samozřejmě.

Arséne musí bejt nadšenej, co to koupil. *5*

Josef72 29.06.12 11:30
#34

Německo si postup včera nezasloužilo. Jedinej gól z přísné penalty, šance v prvním poločase spíše z nervózních zákroků italského gólmana. A to bylo vše, když nepočítám sice vcelku kvalitní, ale ne zas tak přesnou střelbu ze střední vzdálenosti. To bylo vše, co ukázali.

tunak 29.06.12 11:42
#38

Penalta byla jasná. Navíc stačilo málo a Pirlo mohl být asi v pátý minutě venku a kopala by se pecka. Německo celej zápas dřelo, ačkoliv se mu nedařilo. Mělo víc šancí a Itálie měla v podstatě štěstí. Samozřejmě, po 60. minutě měla Itálie šance z brejků, ale to už je logický.

Samozřejmě, postoupila zaslouženě, to nikdo nezpochyňuje. Ale Němciby si to bývali zasloužili ještě víc. Ale to je Itálie, umí odehrát to, co potřebuje.

ruty 29.06.12 12:49
#48

Vždyť to zpochybňuješ ty sám *5* V předchozím příspěvku píšeš, že zasloužený nebyl. A že Itálie umí odehrát to co potřebuje je sice možná pravda, ale to přece Německo zvládalo vždycky taky na jedničku. A včera holt někdo postoupit musel.

tunak 29.06.12 12:52
#49

No jo, to jsem nenapsal moc šťastně. Italové si samozřejmě postup zasloužili, ale Němci byli v zápase lepší a nebýt problému v jejich hlavách, asi by se to i ukázalo. Takže si podle mne Němci zasloužili postoupit ještě spíš, protože prohráli sice na jednu stranu nevyhnutelně, ale na druhou opravdu smolně.

Lunapark v hlavě.

ruty 29.06.12 13:18
#53

Bohužel pro Němce musel být ten problém v jejich hlavách opravdu velký, protože na hřišti se příliš neukázalo, že by byli v zápase lepší. Takže široká fanouškovská obec se pak kloní spíš k tomu, že postup Itálie byl vlastně zasloužený.

tunak 29.06.12 13:39
#55

V čem nebyli lepší? Když nepočítám v prvním poločase situace jeden na jednoho a produktivitu?

ruty 29.06.12 13:58
#57

Třeba kontrolovat hru se jim příliš nedařilo. Že měli víc šancí? V prvním poločase dostali dva góly a tak bylo jasný, že se budou ve druhým tlačit víc do zakončení a budou mít víc střel. Ty střely Německa ve druhém poločase měly vlastně stejný průvodní jev jako brejky Itálie ve stejném období utkání. Německo se víc tlačilo dopředu, takže mělo více šancí, ale zároveň z toho plynuly i šance Itálie - to je ale celkem jasný a rozhodně bych za to Německo nějak nevelebil, takhle by se zachoval jakýkoliv tým, který v zápase prohrává.

tunak 29.06.12 14:11
#60

Jistě, jenže patnáct minut se jim dařilo Italy zmáčknout a třeba Lahmova šance byla celkem tutová. Je pravda, že Itálie hrála to, co potřebovala a čekala, jak dlouho Němci vydrží s totálním nasazením.

A v prvním poločase začali Němci rozhodně líp. Itálie pak získala půdu pod nohama, Cassano dvakrát celkem nebezpečně střílel a pak přišel ten roh, brejk, Pirlo, Cassano...

Samozřejmě, že to Italové zvládli celkem s přehledem. Ale nesdílím většinový názor, že by dominovali nebo že vyhráli jasně. Vyhráli, protože byli šťastnější, ne proto, že byli lepší.

ruty 29.06.12 16:52
#68

Jo takhle. No tak já si taky nemyslím, že by byli nějak výrazně lepší a kus štěstí byl v jejich vítězství taky.

Carlitos 28.06.12 23:03
#4

Jinak co předvadí Pirlo, to je neskutečný*22*

pitak 28.06.12 23:12
#5

starej a uz nato nema, pustime ho zadarmo do juventusu © vedeni AC :D

tunak 29.06.12 08:21
#26

*4* jo, to byl tah století. Takovou formu jako letos Pirlo neměl snad ještě nikdy.

Každopádně je to umožněný i výbornou hrou De Rossiho a Marchisia.

pitak 29.06.12 12:12
#42

tak on Pirlo byl letos vyborny celou sezonu i v juve (ostatne jako cely juve)

tunak 29.06.12 12:28
#44

Vždyť právě.

tunak 29.06.12 12:31
#47

Jsem docela zvědavej, jak zvládnou LM, mohli by udělat pěknej svěží průvan.

ace 28.06.12 23:12
#6

Snad Italie porazi stejny (suking) zlo, jak se to povedlo Chelsea *11*

pitak 28.06.12 23:15
#8

Oproti vcerejsimu semi SPA x POR byl tohle valecek. Fotbal s sancema na obou stranach, dostatek strel, pekne zakroky golmanu (Gigi furt umi)...

Ve finale bohuzel ocekavam, prinejlepsim fotbal jako ve skupine (imo nejlepsi spanelsky na turnaji). Ofenzivni hody se nedaji ocekavat.. Snad to talosi urvou - fotbal hraji paradni (necekal bych, ze nekdy reknu ze talosi hraji paradni fotbal :))

Na krasu se ale nehraje, takze bohuzel asi vyhraje spanelsko :(

tunak 29.06.12 08:20
#25

Podle mne to Španělé uhlídaj. Ačkoliv se rád nechám překvapit.

Helix 28.06.12 23:19
#11

od Itálie zatím výborná hra, snad ve finále dotáhnou to, k čemu měli nakročeno už v prvním zápase*84*

Carlitos 28.06.12 23:20
#12

Jsem si musel zesvětlit monitor, abych viděl, co to máš za obrázek*5*

pitak 28.06.12 23:24
#13

na idnesu by si uz byl bez dukatku bro

ace 28.06.12 23:26
#14

podobny rasisticky prispevky se mi v plkatku oznacuji jako nevhodny, pan kaze vodu a pije vino? *3*

donostia 29.06.12 00:15
#15

Přál sem to Němcům, ale doufám, že si Mario ve finále vystřílí korunu pro krále střelců *11*

tunak 29.06.12 08:19
#23

V životě jsem neviděl hráče, kterej by si to zasloužil míň.

Txapeldun 29.06.12 00:17
#16

Itálii jsem nikdy nepřál, ale za ten letošní turnaj si mě získala, zvlášt v porovnání s pyrenejskými klauny

Helix 29.06.12 00:47
#17

já zase před turnajem neměl rád Maria, ale během něj si mě získal a vidím, že nejsem sám*5*

Pablito 29.06.12 00:49
#18

mě si získal už po přestupu do City, tam mě hodně baví *7*

tunak 29.06.12 08:18
#22

Já jim celkem fandil celej turnaj, ale včera mě naopak naštvali. Haluzáci *4*. Naštvali mě svým "sportovním" chováním ve druhý půlce.

Die ganze italianer volk ist eine simulantenbande.

Ale musím říct, že už při hymnách bylo vidět, jak se Němcům třesou kolena a Italové jsou proklatě nabuzený. Tohle byl zápas o hlavách.

Josef72 29.06.12 11:42
#37

Ale musím říct, že už při hymnách bylo vidět, jak se Němcům třesou kolena a Italové jsou proklatě nabuzený.

Máš mimořádné pozorovací schopnosti :). Simulování by se mělo kritizovat vždy a pokud možno i trestat, ale včera to nehrálo roli. Šance Německa bylo v tom, že Anglie vyhraje penaltový rozstřel s Itálií. To bys pak patrně včera viděl, jak se při hymně třesou kolena hráčům Anglie :)

tunak 29.06.12 11:44
#39

Samozřejmě.

Ale podle mne to roli trochu hrálo. Italové tím Němce, když bylo nejhůř, vyváděli z rytmu. Na začátku 2. půlky vysel gól doslova na vlásku a francouz Italům žral jednu simulaci za druhou. Tehdy mě pěkně štvali, za stavu 2-0 tohle nikdo nemůže mít zapotřebí.

Odehráli to výborně, ale podle mne se štěstím.

Carlitos 29.06.12 13:03
#50

By mě zajímalo, co si při hymnách odvodíš třeba z takovýho Ribéryho, který se vždycky tváří, že neumí dýchat bez přístrojů*4*

tunak 29.06.12 13:05
#51

Vám to tak nepřišlo? Mě se zdálo docela zřejmý, že jsou němci pod tlakem, kdežto Italové naprosto odhodlaný.

Carlitos 29.06.12 13:07
#52

Já je neviděl, jenom poslouchal, měl jsem to puštěný za zády*7*

ruty 29.06.12 13:22
#54

No podle přednesu hymen bych řekl, že Němci byli před začátkem velmi soustředěni, zatímco Italové více nabuzeni. Ale že by se Němci báli, to bych zas až tak netvrdil.

tunak 29.06.12 13:41
#56

Beckenbauer: "I think we have too much respect . The talk about the curse of Italy seemed to paralyse the players."

Byli soustředění, ale nejistí. Příliš se mluvilo o tom, že Itálii konečně musí porazit, tlak byl příliš velký a nezvládli to.

Za dva roky to myslím už urvou.

ruty 29.06.12 14:03
#58

Si hlavně už před turnajem sami vyhlásili, že neberou nic než zlato, takže si za ten stres můžou sami a rozhodně to pro ně neberu jako polehčující okolnost.

tunak 29.06.12 14:12
#61

Vždyť to není "polehčující" okolnost. To je pouze vysvětlení toho, proč Němci selhali.

Popravdě, pro každýho favorita neexistoval jinej cíl, než zlato. Včetně Itálie nebo Francie.

ruty 29.06.12 16:48
#67

Je to určitý druh výmluvy. Španělsko mohlo mít podobné pocity (obavy ze špatné bilance) před utkáním s Francií a zvládlo ho. Navíc Beckenbauer řekl, že si myslí, že to bude tím tlakem, takže to tak ani nemusí být, ale to vypadnutí se tím hezky vysvětluje.

Proč hledat důvody jinde: v tom, že se Gomez nedokázal proti obraně Itálie vůbec prosadit, v tom, že Podolski nic nezahrál, Schweinsteiger byl celkem neviditelný a Özil také nepůsobil dojmem, že by to měl být jeho šampionát. Navíc přišla okna v obraně. Ale vlastně vše co jsem tu vyjmenoval mělo původ v tom, že bylo Německo pod tlakem že? To snad ne, vždyť to jsou jeden vedle druhýho sakra zkušení hráči. Pochopil bych že budou nervózní (a že budou nějak kazit) třeba mladíci v obraně a že na ně to dolehne, či třeba Kroos a Reus, ale vždyť ti hráli spíš lépe než staří mazáci.

tunak 29.06.12 17:02
#69

Ne, není to výmluva a nemůže to být. Jako výmluva by to nemělo smysl, protože prohra je pořád prohra a něco jako výmluva z prohry neexistuje - pokud porážku nesvaluješ na někoho jinýho, jako Mourinho. Ne, je to popis příčin prohry, v tomhle případě přiznaný a akceptovaný prohry. (Lahm apod.)

Kroos právě nehrál dobře. (Pravděpodobně) neplnil to, co měl. (Těsná obrana Pirla.) Máš pravdu, Schweiniho limitovalo zranění nebo zlá forma, Podolski byl hodně špatný, Oezil podle mne taky (ačkoliv ho všichni chválili). Gomeze bych vynechal, to není hráč, kterej by se měl prosadit sám nebo tak.

Popravdě řečeno podle mne neměl hrát Podolski, nalevo měl být Oezil a napravo Muller. Ale po bitvě je to snadný, Lowovy změny byly logický, až na nasazení Podolskiho.

Tak jako tak je tohle všechno hezká kritika (ano, Němci neměli formu), ale pořád kritizuješ tým, kterej byl včera v poli herně lepší, hrál podle mne s větším nasazením, ale prostě ho limitovaly problémy v hlavě. Němci kazili přihrávky, jaký jindy nekazej, báli se hrát jeden na jednoho a podobně. Italové mají skvělou formu, hráli výtečně (kromě 15 minut na začátku 2. půle), přesně to, co potřebovali...

... a stačilo to na šťastný vítězství proti doposud nejlepšímu týmu turnaje.

ruty 29.06.12 17:43
#70

Je to sice popis příčiny prohry, ale za příčinu prohry se uvádí v tomhle případě něco nehmatatelného, něco, o čem nikdo nemůže říct, jestli to tak opravdu bylo nebo ne. A že by bylo včera Německo herně lepší, s tím teda nesouhlasím. Když nehrají dobře jednotliví hráči, tak přece nemůže hrát dobře tým jako celek. Německo má nějakou svoji hru a ta jim včera očividně nešla. Ve druhém poločase se sice dostali do tlaku, ale to už jim v hlavách ležely dva italské góly a to věřím, že v tu chvíli na tom psychicky dobře nebyli. Čili tlak byl, ale takovej impotentní. Do tlaku se dostali proto, že prostě přenesli svoje síly na ofenzivní složku hry, nikoliv proto, že by byli výrazně lepší než soupeř.

tunak 29.06.12 17:59
#71

Můžeš to vidět tak, jak je libo. *94*

ruty 29.06.12 18:23
#72

No, myslím, že k jinému závěru jsme snad ani dojít nemohli, prostě na shodu to není *5*

Ribery22 30.06.12 16:35
#79

Aha, tak zmeny byly logicky? Fakt je logicky zmenit neco, co budujes vic jak dva roky a funguje to tak dobre, ze si s tim temer neporazitelny? A Ozila nalevo snad ani nemuzes myslet vazne.

tunak 01.07.12 21:49
#80

Proč? Oezil hraje nalevo docela často, podívej se na diagramy přijatých a rozdaných přihrávek, Oezil je typickej, dokonce nejtypičtější central winger. těžko můžeš hrát se třema křídly a dvěma středními záložníky proti diamantu, to prostě nejde. 4 proti dvěma uprostřed, to je smrtelný. Proto kroos.

Deform 29.06.12 02:52
#19

pastva pro oči. ne nadarmo se mu říká supermario *11*

snad to ale La Roja zvládne.

tunak 29.06.12 08:17
#21

Podle mne právě nadarmo. Doposud byl na ME neviditelný. teď mu vyšel jeden zápas, podle mne ho ale vyhráli Pirlo a Cassano, nikoliv Mario.

Deform 29.06.12 10:05
#31

já to sledoval jedním okem od pokerového stolu a vždy byl u balónu Pirlo, Balzaretti nebo Mario. každopádně zahráli nad svoje poměry, Německo se neporáží každý den.

tunak 29.06.12 10:35
#32

Jenže Cassano a Pirlo imo zápas rozhodli. Cassano Německou obranu od začátku školil a v podstatě udělal první gól. Ale způsob, jakým Pirlo akci založil...

Josef72 29.06.12 11:37
#36

Nebyl neviditelný. Velmi dobře zahrál s Chorvatskem ve skupině a stejně tak s Anglií ve čtvrtfinále. U něho nebývale týmový výkon. Když to zopakuje ve finále a dá nějaký ten gól, bude se za čas psát, že jednou z nejzářivějších hvězd celého turnaje.

tunak 29.06.12 11:44
#41

To se bude určitě.

tunak 29.06.12 08:16
#20

Mario se umí postavit. *4*

Cvrko 29.06.12 08:56
#29

Forza Italia! Taliani zahrali skvelo, Nemci ako keby neboli vo svojej koži, nič im nevychádzalo .. Najlepší hráč Nemecka na turnaji - jednoznačne Sami Khedira, na to sa asi zhodneme všetci. Teraz veriť, že Taliani predvedú podobnú krásu aj vo finále a nenechajú sa uspať a znechutiť hrou La Rojy *11* *11* *5*.

tunak 29.06.12 10:35
#33

Až do včerejška Hummels. Po včerejšku Hummels s Khedirou.

Cvrko 29.06.12 19:10
#73

Hummels včera krásne nechala Cassana odcentrovať na prvý gól, Antonio sa okolo neho otočil ako o kolík na rajčiny *10*.

tunak 29.06.12 22:43
#76

Ano. Protože Kroos kašlal na Chieliniho, ke kterýmu se musel stáhnout Boateng a Hummels si mohl vybrat - nechat Cassana volnýho (velká blbost), nebo ho zavřít. Jenže Cassano je šikovnej.

Tohle fakt nebyla chyba Hummelse. Včera bych mu vyčítal víc věcí, ale tohle byla chyba celý obranný fáze a především záložníků.

Cvrko 29.06.12 22:50
#77

Tak možno máš pravdu, ale on pri Cassanovi vážne stál ako kolík na rajčiny *6*.

ruty 30.06.12 09:52
#78

Asi v tu chvíli ještě přemejšlel, co má udělat *55*

tyzys 29.06.12 09:33
#30

To bude hodně zajímavé... Itálie se pěkně rozjela *1*

Jen tak pro zajínavost - stadiony dalšího EURA 2016 ve Franici: http://www.fotbalovestadiony.cz/stadiony-euro-2016-francie

honza 29.06.12 11:34
#35

bude to velmi krásný zápas a dost soubojů: Casillas vs Buffon, Xavi vs Pirlo, Torres vs Balotelli můj tip na výsledek zápasu: esp 2-1 ita po prodloužení(Torres, Iniesta, Casano)věřím, že to Španělé zvládnou a jako první tým vyhrají 3trofeje po sobě...VIVA ESPAŇA!!!*18*

Josef72 29.06.12 11:44
#40

Xavi vs Pirlo

No, tohle asi moc zajímavý souboj nebude (při formě Xaviho).

šašekFCB 29.06.12 12:18
#43

Presne tak, Xavi má toho asi plné zuby za celú sezónu + jeho forma. Iniesta vs Pirlo, to už by bolo lepšie, aj keď má Andrés v repre trošku iné úlohy ako Pirlo.

tunak 29.06.12 12:30
#46

To samozřejmě platí i o Xavim. Je blbost tyhle dva hráče srovnávat, protože jsou úplně jiní.

tunak 29.06.12 12:29
#45

Nesmíš pánům novinářům senzacíchtivým věřit. Tři velký turnaje po sobě vyhrála už Itálie. Dokonce větší, protože to byly dva Mundialy a jedna Olympiáda.

honza 29.06.12 14:04
#59

ale já se bavím že nikdo nedokázal obhájit mistrovství evropy a Španělé se můžou stát prvními...kteří tohle dokážou a já pevně věřím, že Španělský fotbal přepíše historii..

tunak 29.06.12 14:13
#62

Co pořád všichni mají s přepisováním historie? Přepisování historie znamená, že nově, obvykle podle jiného ideologického klíče, interpretuješ známá fakta.

Když někdo něco vyhraje, nepřepíše přece historii, pouze ji spoluvytváří. *17*

vjetef 29.06.12 14:45
#64

Sice tomu moc nerozumim, ale nemysli se tim prepisovani historickych statistik ? *7*

tunak 29.06.12 14:55
#65

Pokud je statistika historická, může být zároveň aktuální? *89*

vjetef 29.06.12 15:01
#66

Tak statistika o historii ? *5*

vjetef 29.06.12 14:43
#63

Bohužel, už jsem to oplakal, dva nejsympatičtější týmy končí v semi, do finále jdou dva, kterým jsem to nejvíc nepřál. No, ... z těch dvou to míň nepřeju asi Itálii. *52*

Přihlašte se či zaregistrujte pokud chcete přidat komentář

Zápasy

Odehrané Nadcházející

Žádné zápasy nebyly zatím odehrány

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
TOPlist