Shrnutí 2. kola Primera División

Real Madrid si neporadil s rolí favorita a doma jen remizoval s Valladolidem. Barcelona naopak válela proti Betisu, kterému nadělila pět branek. Sevilla zvládla andaluské derby na půdě Granady vítězně.
Mezi Osasunou a Eibarem gól nepadl, remízou skončil i zápas mezi Getafe a Athleticem. Celta Vigo zdolala Valencii.
Real Sociedad vyhrál na Mallorce, mezi Alavésem a Espanyolem se na gól čekalo marně. Atlético si zopakovalo vítězství 1-0 z úvodního kola, tentokrát na stadionu Leganésu.
23.08.19 20:00 | Granada | ![]() |
0:1 | ![]() |
Sevilla |
Branky: 52. J. Jordán Moreno | |||||
Granadě se návrat do La Ligy na domácím stadionu nepovedl, v regionální bitvě nestačil nováček na Sevillu. O výsledku rozhodla jediná trefa Joana Jordána. Zápasu sice nechybělo nasazení, oba týmy ale měly problém s přesností. Z nudy tak vybočil jen ošklivý souboj Víctora Díaze a Reguilóna, po němž musel obránce Sevilly střídat. Skutečná šance přišla až v závěru poločasu, Carriço a De Jong se však při snaze dorazit míč vyražený brankářem srazili... Nedlouho po změně stran sice De Jong v šanci prováhal čas na zakončení, ale práci za něj dokončil Joan Jordán a poslal Sevillu do vedení. Vyrovnat se pokusil Machís, z úhlu pálil nad. Tomáš Vaclík další ošemetnou situaci řešit nemusel a udržel čisté konto i ve druhém zápase sezóny. |
|||||
23.08.19 22:00 | Levante | ![]() |
2:1 | ![]() |
Villarreal |
Branky: 68. R. Martí Salvador (z pen.), 73. R. Martí Salvador (z pen.) – 3. G. Moreno Balaguero | |||||
Levante dokázalo otočit derby proti Villarrealu a po vítězství 2-1, které zařídil dvěma proměněnými pokutovými Roger, bere první tři body v sezóně. Villarreal měl skvělý vstup do střetnutí a už po čtyřech minutách otevřel skóre Gerard Moreno. Hosté na hřišti vládli a jen nepřesné zakončení Ekambiho a výborný reflex Aitora proti teči Alberta Morena udržely Levante ve hře. Domácí začali kousat až po změně stran. V 65. minutě našel VAR v nenápadném souboji faul Ekambiho, Morales nařízený pokutový kop neproměnil, Andrése nepřekonal ani z dorážky. Jenže hostující brankář až příliš brzy vystartoval z čáry, tudíž se penalta opakovala a tentokrát Roger mířil přesně. O chvíli později předvedl Andrés kiks při rozehrávce, který hasil jen za cenu dalšího kopu z puntíku. Míč si opět postavil Roger a zamířil na stejnou stranu, kterou Andrés opět vystihl, cestě balónu do sítě však nezabránil. Levante vedlo 2-1, a když přežilo tutovku Gerard z nastavení, náskok uhájilo až do konečného hvizdu. |
|||||
24.08.19 17:00 | Osasuna | ![]() |
0:0 | ![]() |
SD Eibar |
Nepříliš pohledných 90 minut mezi Osasunou a Eibarem skončilo logickou bezgólovou remízou, ze které budou mít větší radost hostující fotbalisté. Zatímco v otázce přístupu nešlo týmům nic vytknout, pokud jde o fotbalovost, té na trávníku na rozdíl od nasazení a nedovolených zákroků mnoho nebylo. První poločas tak skončil, aniž by některý z brankářů musel trnout při gólové šanci. Zajímavá byla jen přízemní střela Roberta Torrese těsně vedle. V 56. minutě se při první a poslední tutovce zaskvěl Dmitrović, jenž tak rozesmutnil dobře hrajícího Ávilu. Další vzrušení nepřišlo, a tak se na stadionu El Sadar zrodila bezgólová remíza. |
|||||
24.08.19 19:00 | Real Madrid | ![]() |
1:1 | ![]() |
Real Valladolid |
Branky: 82. K. Benzema – 88. S. Guardiola Navarro | |||||
Ani celozápasový tlak a množství střel nedovedly Real Madrid k vítězství nad Valladolidem. Produktivnější hosté si na cestu zpět přibalili cenný bod z Bernabéu za remízu 1-1. Oba góly padly v závěrečné desetiminutovce. Zinédine Zidane dal v základní sestavě příležitost Jamesovi i Baleovi, dvěma hráčům, s nimiž pro letošní sezónu nepočítal. A právě z jejich spolupráce se zrodila první šance, Velšan ale střílel těsně vedle. Aktivní James i Bale to zkoušeli z dálky, jejich pokusy však cíl míjely. Benzema sice mířil mezi tři tyče, ale Masip ho z úhlu vychytal. Obranná tvrz Valladolidu odolávala i po příchodu z kabin, v 69. minutě hlavičkoval Jović do spojnice. Vysvobození přišlo pro domácí až v 82. minutě, kdy Benzema z otočky poslal míč přesně k tyči a jako první se zapsal na listinu střelců. O šest minut později ale neuhlídal Real Madrid pas za obranu a Guardiola vyrovnal. Favoritovi už nezbyl čas na reakci, takže zaznamenal první ztrátu sezóny a navázal na loňské špatné výsledky z domácího hřiště. |
|||||
24.08.19 21:00 | Celta de Vigo | ![]() |
1:0 | ![]() |
Valencia |
Branky: 15. G. Fernández Leites | |||||
Celta Vigo předvedla lepší výkon než proti Realu Madrid a odměnou ji jsou cenné tři body. Valencia naopak podruhé zklamala a v tabulce zůstává bez výhry. Zejména první půle poskytla zajímavou podívanou, během které se střídaly nebezpečné situace na obou koncích hřiště. Jediná branka utkání přišla po patnácti minutách, kdy Gabriel Fernández šikovně usměrnil patičkou pobídku Denise Suáreze mimo dosah překvapeného Cillessena. Iago Aspas následně nevyužil podklouznutí obránce a trefil jeho na čáře stojícího kolegu. Vyrovnat mohl Wass, jenže Rubén proti němu vytasil senzační zákrok, kterým vytěsnil balón na břevno. Podobně se v závěru poněkud opatrnějšího druhého poločasu blýskl Cillessen proti Denisi Suárezovi. Stejný souboj si oba bývalí spoluhráči z Barcelony zopakovali v nastaveném čase, kdy Celta dostala výhodu pokutového kopu. Cillessen ale opět Denise vychytal. Na výsledek už to vliv nemělo, Celta Vigo udržela nejtěsnější vedení. |
|||||
24.08.19 21:00 | Getafe | ![]() |
1:1 | ![]() |
Athletic Club |
Branky: 12. J. Mata Arnaiz – 6. R. García Escudero | |||||
Další remízový výsledek se zrodil na Coliseu, kde nenašel vítěze duel mezi Getafe a Athleticem. Kdo přišel na stadion s dvanáctiminutovým zpožděním, mohl litovat, protože promeškal vše podstatné. V otevřeném úvodu totiž nejprve využil přesného centru na zadní tyč Raúla García, aby s rychlou odpovědí ve formě vyrovnání přišel Jaime Mata. Jak se ukázalo, to byl konec s góly i s šancemi. Ve zbývající části střetnutí už dominovaly obrany, nenašel se žádný hrdina, který by strhl vítězství na stranu jednoho z týmů. Výsledek 1-1 znamená, že si Getafe i Athletic připisují do tabulky po bodu. Pro domácí jde o první zisk sezóny. |
|||||
25.08.19 17:00 | Deportivo Alavés | ![]() |
0:0 | ![]() |
Espanyol |
Druhé ligové kolo zatím nepřináší góly a bohužel ani zábavné zápasy. Mezi nudná představení se přidalo i to z Mendizorrozy. Sítě marně čekaly na rozvlnění, branka nepadla. A není se co divit, vždyť prostor mezi třeba tyčemi byl od obou týmů v součtu trefen jen třikrát. Alavés i Espanyol působily dojmem, že se bojí otevřít hru a zkusit urvat vítězství, místo toho se spokojily s bodem. Až nastavený čas konečně přinesl vzrušení. Borja Sainz a Rubén Duarte měli možnost strhnout vedení na stranu Alavésu, Diego López však v obou případech dokonale zakročil. |
|||||
25.08.19 17:00 | Mallorca | ![]() |
0:1 | ![]() |
Real Sociedad |
Branky: 83. M. Ødegaard | |||||
Martin Ødegaard zaznamenal první gól v La Lize a zajistil Realu Sociedad další venkovní úspěch. Po remíze na Mestalle Baskové vezou tři body ze stadionu bojovné Mallorcy. Nejlepší příležitost úvodní pětačtyřicetiminutovky měl hostující Oyarzabal, brankář Reina však ukázal, že je mužem na svém místě. Mallorca poznala, že odhodlání a bojovnost v nejvyšší soutěži ne vždy stačí. Je totiž potřeba mít se na pozoru za každé situace. Jako v 83. minutě, kdy baleárský celek rozehrával rohový kop, jenže místo ohrožení branky přišel bleskový kontr zakončený Ødegaardem. Norský mladík před Reinou zachoval chladnou hlavu a jediným gólem večera se stal klíčovou postavou mače. |
|||||
25.08.19 19:00 | Leganés | ![]() |
0:1 | ![]() |
Atlético Madrid |
Branky: 71. V. Machín Pérez | |||||
Atlético po derby proti Getafe zdolalo i dalšího místního rivala výsledkem 1-0, tentokrát Leganés před jeho vlastním publikem. Pro Atlético jde o vůbec první vítězství na stadionu Butarque, které trefil střídající Vitolo. Bývalý křídelník Las Palmas a Sevilly si stále hlasitěji říká o místo v základní sestavě Diega Simeoneho. V 71. minutě po pasu J. Félixe si ve vápně poradil náramně a k akci přidal i přesné zakončení. Atlético má plný počet bodů, Leganés naproti tomu padl i ve druhém domácím střetnutí sezóny a Mauricio Pellegrino má do dalších kol o čem přemýšlet... |
|||||
25.08.19 21:00 | FC Barcelona | ![]() |
5:2 | ![]() |
Real Betis |
Branky: 41. A. Griezmann , 50. A. Griezmann , 56. C. Pérez Sayol , 60. J. Alba Ramos , 77. A. Vidal Pardo – 15. N. Fekir , 79. L. Morón García | |||||
Nejgólovější utkání kola bylo k vidění na Camp Nou, kde Barcelona zaslouženě smetla Betis vysoko 5-2. Katalánci i bez Messiho a se skvělým Griezmannem působili mnohem svěžejším dojmem než před týdnem v Katedrále. Barcelona začala velkým tlakem a úchvatná kombinační akce mohla přinést první zásah, jenže nebyla zakončena přesně. Betis naopak z první šance udeřil. Busquets špatně rozehrál na polovině hřiště a rychlý kontr přetavil v překvapivé vedení svým prvním gólem ve Španělsku Fekir. Rafinha byl blízko vyrovnání, po další dobré kombinaci zachránil Betis blok obránce. Lépe si vedl o chvíli později Griezmann, když se v nelehké pozici protáhl do zakončení po pasu za obranu a zaznamenal premiérovou trefu po přestupu do Barcelony. Rafinha vzápětí na malém vápně selhal. Velmi dobrý výkon a jednoznačnou převahu si domácí přenesli i do druhé půle. Hned v jejím úvodu Griezmann technickou střelou poslal favorita do vedení, které v rychlém sledu pojistil střelou po zemi Carles Pérez. Betis zkolaboval a Jordi Alba zvýšil v 60. minutě už na 4-1. Barcelona za rozhodnutého stavu sundala nohu z plynu, přesto přidala pátý gól. Střídající Vidal po Griezmannově pasu zatloukl balón pod břevno. Za Betis kontroval krásným gólem do šibenice Loren. Teprve 16letý Ansu Fati měl na svědomí poslední šanci, těsně minul. |
Související články
-
Preview 2. kola Primera División 23.08.19 09:42
-
Liga Fantástica pokračuje 2. kolem 22.08.19 15:17
Přečtěte si také
Komentáře (93x)
Vložit komentářNázor s nejvíce souhlasnými hlasy
Názor s nejvíce nesouhlasnými hlasy
Všechny názory
Jojo, to vidění světa dětským prizmatem od něj sedí...
Děti by si to měly užít, takže soupeři, laskavě mne nechej dát tři fíky a všichni budou spokojený.
Asi netuší, že navařani zrovna na něj opravdu nechodí.
...bylo to jako válka. To není dobré pro fotbal ani pro děti...
Od kedy je otec nejak mäkkne.... je to mäkýš.
Se divím, že bylo Jožkovi přes ten rolák rozumět
kecy pro noviny, real letos opet bez trofeje (carle Trofeo SB krome tebe nikdo nepocita)
nevim kdo tu počítá Trofeo Colombino
porad to treti misto nemuzes prekousnout?
pche, nějaký přípravný záaps o stříbrnou loďku
kun ma doma lepsi veci na hrani
http://www.blogys.net/UserFiles/Image/famoseo/2008/deportistas/gianninamaradona.jpg
roztavila se a do Brazílie jsme poslali Za Elíase platbu v stříbrných dukátech
a ja si rikam, kde furt bereme ty novy a novy prostredky na novy cabrery, salvie a eliasy. my zatim jen roztavujeme nase trofeje
Nechci moc repjat, ale to vám brzy dojdou prostředky ...
LM a Copa stačí
Přesně tak, to by Mouovi nikdo nezazlíval.
prej copa jak je to vubec s litkama na finale poharu? nekde jsem cet, ze hrozne velky procento zustane poradajicimu tymu pro sponzory a tak podobne. takze na mestalle by to real mel asi sakra tezky
To se mi nezdá, vloni mělo Atlético 40k a Sevilla snad 30k...
tak ja myslel silenym procentem treba 30, ne 70 a co si vybavuju z finale pred trema rokama, tak tam snad na mestalle taky meli baskove jen asi 15k fanousku (nebo tak nejak
)
Aby som tu dal aj niečo duchaplné : Veriť v titul môžu, ale na to musia spĺňať pár zásadných podmienok. Tak si to rozoberme pekne zo široka.
Psychika alebo my to už nedobehneme.
Tu je to fakt na zváženie. Real ma v tejto sezóne tým, ktorý sa môže nazvať akokoľvek len nie psychicky odolný. Kedysi som čítal knihu o Plattinim a tam bol príbeh o tom ako mu umrel otec a on na na druhy deň/pár dní na to hral zápas a fanúśikovia súpera na neho celý zápas pokrikovali : Platiny kde je tvoj otec?....a ani to ho nezlomilo. Pri Reale stačí pár nepresností a CR je z hry mimo, Ramos celý besný. Di Mária sa sústredí na všetko iné len nie na hru atď. Tadiaľ cesta nevedie a je to všetko len v hlavách. Kvalita tam je( teda je síce poriedko ako keď blesk udrie, ale je).
Kvalitná lavička
Tu je to snáď ešte horšie ako so psychikou. Jediné miesto ktoré je "dobre" pokryté je miesto kde sú adeptmi Ozil, Kaká( bez formy) a Pirata( bez väčšej dôvery od trenéra) a to je teda na veľkoklub málo pramálo. Celkom netuším ako sa s takýmto kádrom dá hrať o 3 trofeje. Na lavičke nieje nikto, kto by tú hru dokázal oživiť.
Strelec
Poviem narovinu že keď sa začal spomínať Ruud celkom mi "zalepilo". Taký sniper Realu presne chýba. Hráč, čo dokáže dať z 1 šance, 2 góly. Ade je pre mňa veľká neznáma. Nejako neverím že sa dokáže tak rýchlo adaptovať, keďže aj štýl pískania na ostrovoch je iný ako u nás a celkom dobre sme videli na príklade Ibru, aké problémy to môže spôsobiť vysokým hráčom.
Stratégia alebo "Jouži čo to robíš"
Toto je pre mňa záhada. Real má potenciál pri hre s 1 DM, útočnou hrou minimálne polku Primery proste preválcovať. tu nejde o nejaké šachy, proste ísť do toho po hlave a spraviť vo vápne Almérie také peklo, že sa z trávnika bede dymiť ešte nasledujúce 2 kolá. Ale kde nič tu nič. José by si už mohol uvedomiť, že tu tými proste veľmi netaktizujú, zápas s Barcou a Realom chcú proste prežiť s tým aby to nebola veľká hanba a keď dobehne s 2 DM kde po strelení gólu vystrieda jediného útočníka za tretieho DM...
CR alebo čo keď sa zraní
Toto je snáď najhoršia nočná mora pre fanúšika Realu v tejto sezóne. Tým ktorý hral pohľadný futbal hrá zrazu štýlom "hoďme to Crisovi a poďme do bufetu". Ale Cris nieje na baterky a ak by náhodou aj bol tak v poslednom období už melie z posledného. Podpora zvyšku týmu je nulová a večne sa haluziť nedá. Je ťažké povedať čo s tým. Postaviť tým na 1 hráčovi a potom do neho hádzať kryptonit nieje práve najlepšie riešenie. Ak sa Benzema nerozohrá do nejakej famóznej formy, tak postup v LM cez Lyon môže byť utópiou. Pri momentálnej kvalite Realu je aktuálne druhé miesto krásnym snom z ktorého sa môžu veľmi rýchlo prebudiť. Ponorky hrajú krásne, kombinačne, majú Real doma a hlavne zvládajú to aj bez Nilmara, čo bude keď sa vráti sa ani neodvážim odhadnúť.
Takže trošku tých hráčov popreháňať nech sa necítia ako v bavlnke
berú prachy o akých sa špičkovým vedcom ani nesníva, tak nech ukážu pár zázrakov
Samozrejme najlepšie až po clásicu
klobúk dole veľmi dobre a hlavne trefne povedané/napísané
kvalitní práce
S tou psychikou jedinců máš pravdu, ale celková psychická síla toho týmu je velká. Touha po vítězství je tam dlouhodobě nezdolná. Vyhráli takhle titul pod Capellem, kde byli herně o dost horší, vyhráli tak dost zápasů předloni, loni i letos - Osasuna doma, Getafe, Sevilla ...
Podle mě je chyba ve vedení a v celkovým náhledu toho klubu na sebe samého - pokud by přiznali, že musí taky chvíli budovat a nejdou po tripleu, tak by snížili tlak na hráče a mohli by v klidu rok nebo dva dávat klub a tým dohromady. K tomu je potřeba koncept. Musí si zodpovědět pár důležitých otázek:
- Máme být radši tým, který ponese nějaký fotbalový odkaz po celým světě? Budeme hrát fotbal, na který budou masy našich fandů pyšné?
- Máme být tým, který bude vyhrávat trofeje a je jedno, jak se k těm trofejím dostaneme? Doležitý je cíl a ne cesta ...
Tyhle dva koncepty se teď v Realu tlučou a už je to nějaký pátek. Jak už jsem psal - za Capella byly úspěchy, ale ne hra. Pak se zase začalo za Schustera víc dbát na fotbal. Pellegrini byl zase pokus o proražení výborným fotbalem. Mourinho už je zase jen o trofejích. Dokonce se to dostalo do fáze, kdy chce jedna frakce Realu starý dobrý Real (Valdano) a druhá úspěchy (Mourinho). Dokud bude Real soupeřit sám se sebou, nemůže dlouhodobě konkurovat a naplňovat svoje vysněné místo jedničky ve světovém fotbale. Každý klub má nějakou tvář a Real tu svou pořád mění. Těžko pak něco dlouhodobě budovat.
Stejně jako třeba AC Milán - jindy hrdý klub v Serii A a druhý nejúspěšnější klub v evropské historii - sklonil hlavu a prostě řekl "teď na to nemáme a budujeme" (nikdo to nikde neprohlásil, ale jejich kroky na přestupovým trhu to jasně demonstrovaly) - by i Real mě prostě chvilku budovat a soustředit sílu do nějakýho bodu "nula". Ten může být třeba za dva roky. Tým mají mladý. Když ho sehrají a psychicky ustálí, tak mají šanci.
ááá dobrý den, jiřík nám dorazil z EF no offense
vím. Tady budu jen občas. Je to tady moc kamarádský a nekonfliktní. Nicméně po věcné stránce stejný. Ať se to někomu líbí, nebo ne
ale nechceš, aby to tu nekonfliktní zůstalo, viď?
Nic ve zlým, ale jen magor si může libovat v konfliktech typu
"Cr7 je nejlepší."
"Messi
je lepší."
Akorát nevím, co myslíš tou věcnou stránkou. Jestli tohle:
http://www.spanelskyfotbal.cz/clanky/neni-klauzule-jako-klauzule
tak teda de gustibus.
Nesouhlas ze 3. důvodů:
-
Věcná stránka, tedy obsah, tedy četnost článků je tady minimálně 3x vyšší než na EF.cz i jiných stránkách.
-
Pochybuji, že na těchto webech nalezneš tolik článků o "provinčních klubech" typu Racing, Málaga, Sporting Gijón nebo třeba zmiňovaný Espanyol.
-
Krom těchto jednoznačných válců tady máš tunakem upozorňované blogy, Španělské střípky a brzy i další témata, která jsou ve fázi zpracování (
a mnozí vědí, oč kráčí; ale taky nevědí, páč tu budou i novinky)
Čili ne - není to tu stejný plus je to tu kamárádský a ne moc konfliktní. Ať se ti to líbí, nebo ne
Přesně jak si odpověděl tou poslední větou. De gustibus non est disputandum.
Škoda, že neumím latinsky, abych si podobné věci mohl odvodit a nemusel si je pamatovat.
ale to jsme si nerozuměli, Lapízi.
Já mluvím o diskusi. Ta mi nepřijde věcnější, než na EF. Články jsou jistě obsahově hlubší a námětově širší. Řekl bych, že EF zglobalizoval. Tam se probere ta slupka, kterou řeší main stream. Tady se snažíte (dá se říct, že úspěšně) o zavrtání do hloubky.
Jen houšť.
A už dost o tom. Jen jsem chtěl vyjádřit názor, který jsem vlastně Tobě psal už tuhle po ICQ.
Jo takhle, to jsme si nerozuměli.
Každopádně bych to taky neřešil, protože - Sto lidí, sto chutí!
co takhle zase tvoje nebo carliho souhrny jednotlivejch kol + ty povedeny televizni zabery
Musím si to ještě promyslet. Chtěl bych to zase nějak spojit s tou hvězdou kola dle Fantastiky. Upřímně řečeno, měl jsem na mysli trošičku jiné projekty, o nichž už jsem Carlimu psal a které si zatím nechám v hlavě, ale určitě nad tím popřemýšlím.
Teď bude stěžejní dodělat Zidana, zbavit se jeho břímě a konečně ho představit. Čiže další plány směřuji na konec února, respektive začátek března. Na druhou stranu nevím, jak to budu stíhat v kombinaci se školou a novou prací, kterou si potřebuju po odchodu z EF.cz (kde jsem si za měsíc tak 1100-1200 mohl vydělat).
Čili, nechci tady nic slibovat dopředu, ale v březnu se plánuju článkově roztrhnout.
Mimochodem, ty souhrny kola ještě prodiskutuju později s Carlim, že bychom se na tom podíleli společně.
První část dobrá.
S tím AC nesouhlasím, protože jejich současné kroky jsou takřka stejné (ba možná i více zaměřené na úspěch), tudíž že koncepce tam moc není. Dlohodobý problém AC je v obraně a přestárlosti zálohy, jenže posily přišly do útoku (Ibra, Robson, Cassano) a do zálohy Van Bommel, což koncepční není ani z rychlíku. Co na tom, že do středu obrany mají pomalu nestíhajícího a skleněného Nestu a skleněného Thiaga Silvu? To samé v bílém je Real. Mají 3 výborná AM, ale třeba na LB trpí. Hrají na 2 DM, ale pokud jeden z nich není Xabi, tak to je zoufale nekreativní - mi tam chybí (naštěstí) schopné CM, které by diktovalo hru (např. Modrič).
Jenže to je to, o čem píšu. AC soustředilo síly na bod "nula". Na tenhle rok. A od něj a od úspěchů v něm se chtějí odrazit zase na výsluní.
Hm, tak AC přivedlo 34letého Nicola Legrottaglieho z Juventusu, to je koncepce jak víno
AC Milán tak napůl. Jirka má v lecčems pravdu, chtěli to v Miláně trošku přebudovat, ale zase s tebou souhlasím v tom ohledu, že měli hledat nové mladé tváře do obrany.
Tímto bych rád odkázal na jeden z předchozích článků, kde se píše, že AC Milán přivedl talentovaného obránce Espanyolu (osobně ho moc neznám, protože jsem Espanyol v sezóně viděl cca jen 6-8x) Dídace, kterýmu je tuším jedna nebo dvaadvacet let. Takže Moratti začíná pomalu, ale jistě myslet i na zadní vrátka.
Moratti je mumie Interu , v AC odvádí výbornou práci Galiani
Zrovna se jdu opravit! Ale díky! Popletl jsem to pěkně!
Mimochodem, včera jsem se díval na Inter (asi po 3 měsících) a čumím, jak si to klucí proti Palermu dávali! A Giampaolo Pazzini co tam vyváděl?
Jakživ jsem neviděl tolik patiček v jednom zápase A přesných...
Jedno slovo - Leonardo
Ale jen počkej, první težší zápas se projeví jeho trenérské dovednosti. S AC je nezvládal (v derby s Interem). Pazzini zazářil, to v podstatě i Cassano v AC. Každopádně to Leonardo bude mít s přestavbou o hodně težší než Max v AC. Přece jenom tolik staříků na jednom smetišti...
Máš asi pravdu. Já se na Inter asi kouknu i příště, protože tak jejich hra byla ve druhé půli přímo vynikající, k čemuž pomohlo i aktivní a dobře hrající Palermo.
Mimochodem - přesně takhle bych si představoval, aby vypadal herní styl Realu Madrid. Leo do Realu! A to mu nefandím...
Ale to je to, že přivedli nějakého Didace, který kvalitou Antoniniho nepřevyšuje - i když mě možná Didac překvapí... A že budují, no...Ibra s Robinhem jsou zatím na hostování, Van Bommel do konce sezóny. Já to vidím tak, že prostě tvrdě jedou na titul (Silvia už to asi štvalo...) a možná v létě, až budou končit smlouvy starým gardám, se pokusí o nějakou přestavbu do budoucna
Je to tak, titul chtějí jako nic jinýho a zoufalství ostatních jim ho sklepává do klína.
Pravda je ta, že ACM jsem zrovna nevybral jako správný klub pro budování dlouhodobé koncepce
Ale já to právě myslel ta, že když AC tušilo, že na ten titul nebude, tak do toho nešlapali a v pohodě zkoušeli varianty, ale když zatušili, že letos je ta správná chvíle, tak do toho šlapli natvrdo a jdou za tím. Opak je Real, kterej to prostě každej rok točí a každej rok "tuší" poháry. Pak ta práce tak nějak vyšumí. Kdyby se soustředili na ten jeden rok, tak to třeba taky vyjde. Ikdyž jim mezitím pár pohárů uteče.
Jo, hezky řečeno, jak od bana, tak od tebe!
Real Madrid většinou hraje v rozestavení: 4-2-3-1, ale upřímně netuším, proč klub podobného formátu proti klubům jako Almería, Osasuna, Hérculec či Málaga prostě a jednoduše nezvolí herní systém založený na obrovské podpoře ofenzívy v podobě: 4-1-3-2 (a teď na to ty útočníky má dva!)
Proč na dva útočníky? Všiml jsem si, že Real Madrid je vynikající do deseti metrů k vápnu, tam má konkurenci skutečně pouze a jen v Barceloně, respektive Barça je před ním samozřejmě, ale nemá dostatečnou podporu jednak uprostřed kruhu na šestnáctce nebo v samotné šestnáctce, kam povětšinou zbíhá pouze křídlo, je tam útočník a čas od času se přifaří třetí do party - ofenzivní záložník.
To je zaručeně málo a jestliže si všimnete podpory ofenzívy u Barcelony, ta má 3 muže (díky skvělým obráncům, kteří berou roli křídel) ve vápně, a 3 poblíž vápna. To je velký rozdíl, hlavně ten rozdíl, který stojí za tím, že Barca menší kluby přehrává jednoduše a Real se na góly pěkně natrápí.
Očekávám případné taktické připomínky nebo vaše "vidiny".
Problém je v tom - a už jsem to tu psal - že Real nemá hráče, kteří by se ve finální fázi uměli pohybovat. CR potřebuje, aby mu ostatní dělali prostor, ale Benzema je na tohle úplně k ničemu, protože on je skvělej na všechno, na co není potřeba mozek. Když to teda přeženu. Totéž byl Ibra v Barceloně, taky to neklapalo.
Podle mne se zrovna možná na Ibrově neschopnosti Messi naučil ještě líp otvírat prostory ostatním a tvořit hru. Je neuvěřitelný, jakej je v přínosu pro tým rozdíl mezi Messim a Ronaldem a právě tenhle faktor dělá z Messiho v týhle sezóně o třídu lepšího hráče. Proč by se namáhal dávat góly, když může pohodlně odtáhnout CB a DM a poslat do ulice balón nabíhajícímu Pedrovi nebo Iniestovi?
Barcelona nemá typově lepší hráče do vápna, ale hráče, kteří se líp pohybují. Realu by ani druhej útočník nemusel pomoct, ačkoliv proti slabším týmům by mu asi pomohl. Otázka je, jestli je Adebayor ten správnej typ, mám pocit, že je Benzemovi dost podobnej.
Jo, pod to bych se podepsal vlastním jménem. Ona pohyblivost je jasně vidět v každém zápase - hráči Barcelony si neustále prohazují pozice, hýří pohybem a tím nejenže uvolňují křídelní prostory, kde už operují Alvés, Abidal/Maxwell či Xavi/Messi, kteří mají čas a prostor k vymýšlení parádních přihrávek na nabíhající protihráče, kteří sice mají ten ... hm ... "vířivý" pohyb, ale přesně vědí, kam si naběhnout.
Real mi v tomhle ohledu přijde takový ... že hráči drží posty a jejich pohyb je pouze po stanoveném území, krom Cristiana, který se pohybuje takřka všude krom své lajny.
Ja by som neplietol celkovú psychickú silu týmu, s vôľou víťaziť jednotlivca. Faktor CR je tu obrovský, on v Reale snúbi dostatočnú techniku práve s tou vôľou a on je tým elementom ktorý to prenášal na mužstvo. Lenže zvyšok týmu sa len prizerá a zodpovednosť prenáša na neho. Je tam otázne ako dlho to CR vydrží. Posledné 2 zápasy šiel neskutočne dole, včera mu už ani kľučky nešli..... ak Sevilla dobije SB bude to začiatok konca....veď 2012 sa blíži
Ve většině máš pravdu, jenom bych se zastavil u těch 2 DMF. Real v první polovině sezónu většinu zápasů odehrál herně dobře a víc koukatelně koukatelně než pod Pellegrinim a většinu zápasů bez problémů vyhrál, Mourinha bych proto z nějakýho přehnanýho taktizování neobviňoval (pokud teda pomineme ty střídání), tohle rozestavení může fungovat a fungovalo dobře. Problémy nastaly až v posledních týdnech, může to být únavou, nemusí, těžko říct.
Kdyz uz jsme u te duchaplnosti, tak si dovolim s tebou nesouhlasit. Me totiz ta tvoje analyza prijde (i kdyz je hezky napsana), jakoby jsi uplne Real odpesal.
Ano, neni nejlepsi na svete, protoze fotbal hraje i klub z rudeho severovychodu Spanelska. A na Real se pohlizi, jakoby delal vsechno spatne, ze nema kvalitni hrace, ze se to blbe sklada a dalsi priciny.
Ale Real nehraje zase az tak spatne. C CdR zatim postupuije a ma nakroceno do finale, v lize se sice vlece za Barcelonou, ale jeste se zdaleka smeje na ostatni kluby v tabulce. V LM se zatim dostal na sve dlouhodobe maximum
Ano, prohral jeden zapas a remizoval s Almerii. Ale do te doby celkem fungoval (bez ohledu na miru vzbuzovanych sympatii ke sve koncepci). Kdyz se podivam do jinych lig, leaderi maji take ztraty, ale hned to neznamena, ze je s nimi vse psatne, pokud prohraji zapas.
To, co zkresluje nahlizeni na uspechy Realu je jeho vecne srovnavani s Barcelonou. Z toho nevychazi moc dobre (ostatne, kdo ano?). Ale srovnas-li to s ostatnimi kluby, neni to uplna katastrofa.
Flore, kapka pravdy (zejména na tom srovnání) určitě bude
rudý sv. I ty vtipálku, Katalánsko je nebohatší region a nebejt toho, že je M. hlavní město, byla by Barcelona nejbohatším městem v zemi. Je koneckonců po Milánu módní metrpolí evropského jihu a kulturní metropolí Španělska. Ve světě má jako město třikrát větší zvuk, než Madrid.
a taky máme důchodce hrající petanque v parcích
To jo, to nepopiram Ale sdruzovaly se tam jiste rude a anarchisticke zivly (i prave proto, ze prumyslovy charakter daval lepsi podminky pro vznik delnictva a i proto, ze levice byla, co se tyce regionu vice liberalni).
tánarchisti byli i v Madridu. V Barceloně zase fašisti. navíc nevím, co máš proti lidový frontě, v marasmu meziválečný Evropy to bylo to vůbec nejlepší.
To taky nepopiram. Uziti severovychodni rudy roh Spanelska bylo uzito s ohledem na slohovou pestrost projevu, nikoliv na vyjadreni politickych postoju autora
Napdalo me to, pac to mam ted v hlave kvuli priprave na zkousku stáří a duchodu (kdyz maturita je zkouskou dospelosti, statnice pak musi byt stari,ne? )
Narazil jsem i na pojem Ohniva (nebo horici) ruze, tak mi to spojeni s Barcelonou utkvelo v hlave, ze to ted vyplynulo.
Veľmi pekné ale zas máte k ponorke bližšie ak v barce. Takže by som ten váš náskok nepredceňoval. Samozrejme že Real nehrá úplne zle. Vždy sa niečo pozitívne nájde (mometálne to že sa mu nedarí
)ale je to dosť o 1 hráčovi a to nieje celkom košér.
Nemyslim si uplne, ze je nase zavislost na Ronaldovi velika.
Jinymi slovy, myslim si, ze jsme na Ronaldovi zavisli, kdyz Ronaldo zrovna hraje. To nas pak tahne, vetsina akci jde na nej a pres nej. Letos za Mourinha nebylo tolik moznosti to overit, ale loni za Pellegriniho Ronaldo nejakou dobu nehral (at uz zraneni, tak karty), nikdy se z toho hra Realu neslozila.
Myslim si, ze je v tom je i urcita mira alibismu od hracu, kteri vedi, ze maji Ronaldovi nahrat a on se pokusi vystrelit. Kdyz ale Ronaldo nehraje, tak mi prijde, ze vice hraji i ostatni (treba zapas loni ve Valencii).
Mozna by Realu prospelo, kdyby Ronaldo zase chvili nehral, aby hraci opet zjistili, ze musi makat i oni a nezvykly si, ze pokud zapas nevyhraje on, tak nevyhraje Real vubec.
Presne tak som to myslel, keď hrá tak je to celé o ňom. Minulý rok si pamatám. Myslel som skôr dlhodobejší výpadok, ktorý by bol pravdepodobne v momentálnej situácii pre Real smrtiaci.
Oba pánové máte u mě palce nahoru! Velmi zajímavé názory!
jj, to je presne ten "komplex jednoho hvezdneho hrace"
cely tym se spoleha na nej a nemaka na 100 % svejch moznosti. hodi mic crisovi a ten to nejak zavesi. presne tohle bylo i par let zpatky v atleticu, kdy jsme hrali vsechno na torrese. v jeho jedenadvaceti letech. tym si ho navic zvolil za kapitana. on ten tlak proste nemohl utahnout a pak nepodaval takovy vykony, jaky mohl. stejne tak i zbytek tymu. kdyz torres odesel a prisel forlan, tak najednou sla nase kombinaci hra o 100 % vys. a nebylo to tim, ze diego je o pet trid lepsi hrac nez nando, protoze on vlastne ani neni...
proto si i myslim, ze by atleticu mohl pomoct odchod kuna, protoze tedka - stejne jako s torresem - hrajeme vsechno na nej. bez nej by se tym mohl vic semknout, zmatorit, ac zase ztrati ten faktor X, kterej dokaze rozhodovat zapasy - kuna
A prikaldem nam mohou byt i odchody z Valencie, kde hra take nijak vyznamne neutrpela exodem Davidů.
Počkej, až budete hrát všechno na Eliase.
Malý krok pro člověka, ale velký skok pro lidstvo Jak bych dal poločasový rozhovor hráčům v FM2011 -> Pozor na lehkomyslnost!
Real rozhodně nemůže házet flintu do žita. Mají nejlepšího trenéra planety, který umí kousky nám neznámé. Však on to ještě Mou roztočí
Visca el Barça!
jj pozor na lehkomyslnost nebo neusnete na vavrinech sou zarucene rozhovory jak druhy polocas nechat soupere vyhrat
Myslím, že jim už nic jinýho než věřit nezbývá Na druhou stranu, pořád jsou v boji o LM a CdR, uvidíme s čím příjde Mou... začel s tím, že pochválil rozhočího
Z pohledu fanouška Barcelony nevěřím, že Barca neztratí nějaký ten bod a tohle by si měli uvědomit i fanoušci Realu, kteří už to předčasně vzdávají
myslím, že madrid už nedokaže predbehnut barcelonu
letos v lize už ne...Samozřejmě, že teoretická šance tady je někteří alibisté z řad Culés si dokáží i představit, že na Barcu může přijít třeba třízápasová krize a mohou ztratit. Osobně si to myslím taky. ALE to by bylo Realu k něčemu dobré, jen pokud by vyhrál zbytek zápasů. Domácí zápasy zvládne a jediný s kým doma podle mého mohou ztratit je Barcelona. Problém jsou venkovní zápasy a nechat se přehrát vždy naprosto poblázněným týmem, který hraje na své poměry nadstandartně (myšleno právě na kluby jakou je Osasuna).
Osasuna vás poslední dobou doma poráží docela pravidelně, takže bych si ty kecy o nadstandardu nechal od cesty.
Vím, že Osasuně to proti Realu jde. A vůbec mi nešlo o ten jeden zápas. Spíš celkově ty zápasy kdy menší kluby hostí Real. Tam prostě hrajou úplně jinak než proti jiným týmům a podávají na své poměry nadstandartní výkony. Real jim to samozřejmě svou hrou usnadňuje. Ale doma/venku je u těch klubů neskutečný rozdíl.
To se ale netýká jen Realu. Barcelony přinejmenším taky, jenže ři jejím stylu hry jim to bývá prd platný.
Jistě, že je to tak. Real je velkoklub, co bys sakra od těch menších čekal? Loni na San Mamés to bylo vyoženě extrémní, tak si Real nevytvořil jedinou šanci, protože Athletic makal jak parta bláznivejch lam, co spásly plantáž koky v bolívijský nížině.
a přesně proto, jsou (jak sem napsal v první reakci) venkovní zápasy pro Real problémem...s těmi výkony domácích, kteří hrajou mnohdy nejpodařenější zápas sezóny, si neví rady a nedokáži hru přizpůsobit tak, aby to byl Real kdo bude zápasu dominovat a tahat za delší provaz...
Vždyť to je jasný, jen mi přijde, že to není žádná novinka.
Osasuna se díky vám poslední 3 sezóny zachraňuje
Chápu to dobře? Ten, kdo si připouští nějakou (dosti reálnou) ztrátu Barcy, je alibista?
vůbec nejde o ztrátu barcy... spíš ti co prohlašují, jak je boj o titul stále otevřený...
No a není?
Takže pokud Real nakonec titul udělá, povíš, že to byla nečekaná haluz jako prase?
A není? Barca má 4 těžké venkovní zápasy za sebou, což ti dá 12 bodů, plus můžou ztratit kdekoli jinde, jelikož budou asi chtít až do finále LM, takže tradiční základní 11 všechny zápasy neodehraje... Ale nazývat to rovnou alibismus...
Tabulky
# | Tým | Z | B | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() | FC Barcelona | 38 | 88 | ||||
2. | ![]() | Real Madrid | 38 | 78 | ||||
3. | ![]() | Atlético Madrid | 38 | 77 | ||||
4. | ![]() | Real Sociedad | 38 | 71 | ||||
5. | ![]() | Villarreal | 38 | 64 | ||||
6. | ![]() | Real Betis | 38 | 60 | ||||
… | ||||||||
19. | ![]() | Espanyol | 38 | 37 | ||||
20. | ![]() | Elche | 38 | 25 |
Primera División - statistika hráčů
1. | ![]() |
K. Benzema | 27 |
2. | ![]() |
I. Aspas Juncal | 17 |
![]() |
J. Jiménez López | 17 | |
![]() |
V. Júnior | 17 | |
5. | ![]() |
E. Ünal | 16 |
Plkátko
Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)
Aby som tu dal aj niečo duchaplné : Veriť v titul môžu, ale na to musia spĺňať pár zásadných podmienok. Tak si to rozoberme pekne zo široka.
Psychika alebo my to už nedobehneme.
Tu je to fakt na zváženie. Real ma v tejto sezóne tým, ktorý sa môže nazvať akokoľvek len nie psychicky odolný. Kedysi som čítal knihu o Plattinim a tam bol príbeh o tom ako mu umrel otec a on na na druhy deň/pár dní na to hral zápas a fanúśikovia súpera na neho celý zápas pokrikovali : Platiny kde je tvoj otec?....a ani to ho nezlomilo. Pri Reale stačí pár nepresností a CR je z hry mimo, Ramos celý besný. Di Mária sa sústredí na všetko iné len nie na hru atď. Tadiaľ cesta nevedie a je to všetko len v hlavách. Kvalita tam je( teda je síce poriedko ako keď blesk udrie, ale je).
Kvalitná lavička
Tu je to snáď ešte horšie ako so psychikou. Jediné miesto ktoré je "dobre" pokryté je miesto kde sú adeptmi Ozil, Kaká( bez formy) a Pirata( bez väčšej dôvery od trenéra) a to je teda na veľkoklub málo pramálo. Celkom netuším ako sa s takýmto kádrom dá hrať o 3 trofeje. Na lavičke nieje nikto, kto by tú hru dokázal oživiť.
Strelec
Poviem narovinu že keď sa začal spomínať Ruud celkom mi "zalepilo". Taký sniper Realu presne chýba. Hráč, čo dokáže dať z 1 šance, 2 góly. Ade je pre mňa veľká neznáma. Nejako neverím že sa dokáže tak rýchlo adaptovať, keďže aj štýl pískania na ostrovoch je iný ako u nás a celkom dobre sme videli na príklade Ibru, aké problémy to môže spôsobiť vysokým hráčom.
Stratégia alebo "Jouži čo to robíš"
Toto je pre mňa záhada. Real má potenciál pri hre s 1 DM, útočnou hrou minimálne polku Primery proste preválcovať. tu nejde o nejaké šachy, proste ísť do toho po hlave a spraviť vo vápne Almérie také peklo, že sa z trávnika bede dymiť ešte nasledujúce 2 kolá. Ale kde nič tu nič. José by si už mohol uvedomiť, že tu tými proste veľmi netaktizujú, zápas s Barcou a Realom chcú proste prežiť s tým aby to nebola veľká hanba a keď dobehne s 2 DM kde po strelení gólu vystrieda jediného útočníka za tretieho DM...
CR alebo čo keď sa zraní
Toto je snáď najhoršia nočná mora pre fanúšika Realu v tejto sezóne. Tým ktorý hral pohľadný futbal hrá zrazu štýlom "hoďme to Crisovi a poďme do bufetu". Ale Cris nieje na baterky a ak by náhodou aj bol tak v poslednom období už melie z posledného. Podpora zvyšku týmu je nulová a večne sa haluziť nedá. Je ťažké povedať čo s tým. Postaviť tým na 1 hráčovi a potom do neho hádzať kryptonit nieje práve najlepšie riešenie. Ak sa Benzema nerozohrá do nejakej famóznej formy, tak postup v LM cez Lyon môže byť utópiou. Pri momentálnej kvalite Realu je aktuálne druhé miesto krásnym snom z ktorého sa môžu veľmi rýchlo prebudiť. Ponorky hrajú krásne, kombinačne, majú Real doma a hlavne zvládajú to aj bez Nilmara, čo bude keď sa vráti sa ani neodvážim odhadnúť. Takže trošku tých hráčov popreháňať
nech sa necítia ako v bavlnke
berú prachy o akých sa špičkovým vedcom ani nesníva, tak nech ukážu pár zázrakov
Samozrejme najlepšie až po clásicu 