Shrnutí 4. kola Primera División

Mallorca ocenila Aritze Adurize (© marca.es)

Real Madrid vydřel výhru nad Levante, Barcelona naopak snadno smetla Valencii, Villarreal triumfoval na stadionu Leganésu. Mallorca ani Athletic gól nedaly, a tak si rozdělily po bodu.

Real Sociedad pokrřtil vylepšenou Reale Arenu cenným skalpem Atlética.

Eibar nestačil na Espanyol, Alavés na Sevillu a Celta Vigo po dlouhém oslabení o dva muže na Granadu. Souboj Valladolidu s Osasunou vítěze nenašel a stejně tomu bylo v duelu mezi Betisem a Getafe.

 
13.09.19 21:00 Mallorca 0:0 Athletic Club

Čtvrté kolo La Ligy začalo remízou mezi Mallorcou a Athleticem. Na podmáčeném terénu na stadionu Son Moix nebyl k vidění žádný gól, přestože každý z týmů kopal v závěru penaltu, a výsledek zní 0-0.

Na skutečné šance se muselo čekat až do druhého dějství, to první nabídlo naprosto vyrovnanou podívanou, ovšem prakticky bez nebezpečných situací kolem branek.

Po příchodu z kabin už bylo ve vápnech rušněji. Lago Júnior ale z první tutovky pálil z úhlu hodně mimo, Athletic zahrozil Raúlem Garcíou, jehož ne zcela povedenou střelu zlikvidoval Reina. Mallorca byla v této fázi hry nebezpečnější a Salva Sevilla mířil do tyče. Deset minut před koncem fauloval Kuba Yuri, Abdón však nařízený pokutový kop neproměnil, balón poslal těsně mimo zařízení. V nastaveném čase zachránilo Mallorcu po chybě Reiny břevno, VAR ovšem v akci zjistil nepovolenou hru rukou. Aduriz penaltu rovněž nedal, zaskvěl se Reina. V osmé přidané minutě Mallorca dosáhla branky, jenže z postavení mimo hru. I přes strhující závěr zůstalo skóre 0-0.

14.09.19 13:00 Real Madrid 3:2 Levante
Branky: 25. K. Benzema , 31. K. Benzema , 40. C. Casimiro  – 49. B. Mayoral Moya , 75. G. Melero Manzanares

Z jednostranně se vyvíjejícího utkání se stalo drama, Real Madrid přesto splnil roli favorita a Levante přetlačil poměrem 3-2.

Na Bernabéu to vypadalo po prvním poločase na jasnou záležitost, Real Madrid šel totiž do kabin za vedení 3-0, o které se postaral dvojicí branek Karim Benzema a třetí zásah přidal po pasu Viníciuse Casemiro.

Levante však ve druhé půlě dokázalo dvakrát skórovat ze dvou střel na branku, a to zásluhou Mayorala a Melera. V závěrečné desetiminutovce se tak domácí museli obávat další senzační ztráty. K té nedošlo, těsné vedení uhájili až do konečného hvizdu.

14.09.19 16:00 Leganés 0:3 Villarreal
Branky: 26. G. Moreno Balaguero , 39. J. Silva (vlastní), 90. G. Moreno Balaguero

Villarreal rázně ukončil svoji minikrizi a prohloubil tu Leganésu, kterému na jeho vlastním stadionu nasázel tři branky, aniž by sám inkasoval.

Leganés zůstává i po čtyřech kolech jediným celkem La Ligy bez bodu a jeho situace začíná být vážná. Okurky nehrají v pohodě a projevuje se to zejména v zakončení, ke kterému buď vůbec nedojde nebo je špatné. Villarreal naopak své příležitosti dokázal využít.

Gerard Moreno otevřel skóre ve 26. minutě a ještě do pauzy si dali druhý gól domácí sami, nechtěně rozvlnil síť Jonathan Silva. V nastaveném čase zápasu dal výsledku definitivní podobu za pomoci teče obránce Gerard Moreno. Žlutá ponorka dobyla Butarque až příliš snadno.

14.09.19 18:30 Real Sociedad 2:0 Atlético Madrid
Branky: 58. M. Ødegaard , 61. I. Monreal Eraso

Real Sociedad začal psát novou kapitolu stadionu Anoeta ve velkém stylu, když porazil Atlético Madrid zaslouženě 2-0.

Fanoušci šli do Reale Areny, jak zní nový název stadionu, s velkým očekáváním a nadchl je nejen nový vzhled stánku, ale i výkon Errealy. Na hřišti nebylo patrné, že to je Atlético, kdo jako jediný účastník letošní La Ligy ještě neztratil ani bod. Real Sociedad působil lepším dojmem, k dosažení tří bodů mu pomohly dva zásahy během krátké doby po hodině hry.

Výborně hrající Ødegaard díky teči obránce nedal Oblakovi šanci, vzápětí přidal druhou branku z dorážky Monreal, jenž si tak osladil návrat do Španělska. Při akci se navíc zranil Oblak, jenž musel hřiště s podezřením na otřes mozku opustit. Atlético se na vzdor nezmohlo, v San Sebastiánu padlo 0-2.

14.09.19 21:00 FC Barcelona 5:2 Valencia
Branky: 2. A. Fati , 7. F. de Jong , 51. G. Pique , 61. L. Suárez Díaz , 82. L. Suárez Díaz  – 27. K. Gameiro , 90. M. Gómez González

Barcelona před vlastním publikem předvedla stejně jako proti Betisu svou lepší tvář, když rozstřílela interními problémy rozhozenou Valencii i přes absenci několika ofenzivních opor v čele s Lionelem Messim snadno 5-2.

Trvalo jen dvě minuty, než 16letý Ansu Fati přivítal Celadese v La Lize. Griezmann šikovně pustil přihrávku De Jonga a Ansu Fati mířil přesně. O chvíli později si oba hráči role vyměnili, Ansu Fati se blýskl individuální akcí, po níž předložil míč De Jongovi - 2-0. Valencia se osmělila až po dvaceti minutách, Gameiro při úprku pálil z dobré pozice hodně mimo. Další šanci už Francouz proměnil a Valencia byla znovu ve hře.

Krátce po začátku druhé pětačtyřicetiminutovky ale chyboval při střele Griezmanna Cillessen a Piquému stačilo dorazit míč odražený od tyče do prázdné branky. Branková konstrukce zazvonila i vzápětí po přízemní střele Semeda. Barcelona měla navrch a její vedení přikrášlil šikovnou střelou ze stoje střídající Luis Suárez. Ze strany uruguayského reprezentanta to nebylo vše, byl to právě on, kdo deset minut před koncem zvýšil už na 5-1. Poslední slovo měl v nastaveném čase Maxi Gómez, jehož gól ovšem jen zmírnil debakl Valencie.

15.09.19 12:00 SD Eibar 1:2 Espanyol
Branky: 58. I. Ramis Barrios  – 76. F. Ferreyra , 78. E. Granero Molina

Eibar v bojovném utkání nestačil na Espanyolem a i nadále marně vyhlíží první vítězství sezóny. Toho se naopak dočkali Katalánci, kteří tak následující týden stráví v lepším psychickém rozpoložení.

Na první střelu mezi tyče se na Ipurue muselo čekat téměř hodinu. Když ale přišla, hned skončil balón v síti. To když se po standardní situaci prosadil domácí obránce Ramis.

Espanyol nesložil zbraně a po úniku Ferreyry, jenž míč šikovně poslal podél Dmitroviće do branky, vyrovnal. O tři minuty později zahával Eibar při rozehrávce a Granero trestal. Všechny tři střely směrem na branku znamenaly gól, Espanyol si na cestu do Barcelony přibalil cenné tři body a nic na tom nezměnilo vyloučení Nalda z poslední minuty.

15.09.19 14:00 Deportivo Alavés 0:1 Sevilla
Branky: 37. J. Jordán Moreno

Sevilla si udržela stoprocentní venkovní bilanci, když zvládla úspěšně i třetí výjezd. Tentokrát uspěla na hřišti Alavésu, kde se nikdy nevyhrává snadno.

V prvním poločase padla jediná branka, ale stála za to. Do míče se z přímého kopu opřel Joan Jordán a trefil se náramně. Pacheco zůstal v roli diváka. Alavés na druhé straně Vaclíka nijak vážně neohrozil.

Sevilla měla zápas pod kontrolou, avšak nedařilo se jí přidat pojistku. Litovat mohla v 65. minutě, rozhodčí i po konzultaci s kolegou u videa ale zcela nepochopitelně nechal přišlápnutí Aleixe Vidala Fernandem bez trestu, přestože šlo o zjevný penaltový zákrok. Na druhé straně olízla Ocamposova střela tyč a v nastaveném čase zahrozil jako poslední Manu García, hlavičkou z ideální pozice těsně minul. Hosté si už zasloužené vítězství vzít nenechali.

15.09.19 16:00 Celta de Vigo 0:2 Granada
Branky: 45. G. Sánchez Barahona , 54. Y. Herrera Ravelo

Celta Vigo prohrála s Granadou 0-2 v zápase, který nabídl vše kromě jediného - fotbalovosti. Hosté využili dlouhé početní výhody o dva muže, aby pevným krokem dokráčeli k vítězství.

Zápas trval jen deset minut. Tak dlouho trvalo, než byl vyloučen první fotbalista domácích - Jorge Sáenz za přišlápnutí achilovky Soldada. Když po necelé půlhodině po konzultaci s videorozhodčím obdržel červenou kartu také Beltrán. To už v době, kdy se takřka nehrálo kvůli neustálým faulům, protestům, dohadům...

Z nudy vybočila až šestá minuta nastaveného času první půle, kdy po rohu hlavou otevřel skóre Germán. Granada měla střetnutí tam, kde ho potřebovala, což ještě podtrhl nedlouho po úvodu druhé půle dalším gólem Yangel po parádní ráně z dvaceti metrů. Závěrečná půlhodina se dohrávala jen z povinnosti. Celta Vigo prohrála s Granadou 0-2.

15.09.19 18:30 Real Valladolid 1:1 Osasuna
Branky: 65. P. Hervías Ruiz  – 81. R. Ibáñez Castro

Bod z venkovního zápasu, ve kterém prohrávala, to by Osasuna jako nováček mohla považovat za skvělý výsledek, zejména když znamená, že zůstává neporažena, jenže Rojillos sahali na Zorrille po vítězství. A tak se vracejí do Pamplony s hořkosladkými pocity.

Valladolid začal aktivně, jenže jakmile ztratil míč, podnikala Osasuna nebezpečné brejky. Toho si byli domácí čím dál více vědomi a jako by se báli skutečně zaútočit. Nedařilo se jim ani v obraně, kdy jim dvakrát musela vypomoci branková konstrukce.

Přesto to byl právě Valladolid, kdo šel do nezaslouženého vedení v 65. minutě. Pablo Hervías povedeným přímým kopem na stranu brankáře zaskočil Rubéna. Osasuna srovnala deset minut před koncem snadnou trefou Robera, Ávila mohl dokonat obrat, v nastaveném čase ale napálil z tutovky jen brankáře a o chvíli později hlavičkoval těsně vedle.

15.09.19 21:00 Real Betis 1:1 Getafe
Branky: 73. J. Sánchez Rodríguez (z pen.) – 15. J. Mata Arnaiz (z pen.)

Betis se dokázal vzepřít osudu a získat bod v zápase, který se zdál být ztracený. S Getafe remizoval na stadionu Benita Villamarína 1-1.

Hosté byli v prvním poločase lepší, zářil zejména Cucurella, jenž hned v úvodu orazítkoval tyč a v patnácté minutě ho k zemi poslal Barragán - penalta, kterou s přehledem proměnil Mata. Betisu se nedařilo, po konzultaci s videorozhodčím byl navíc za ostrý skluz vyloučen William Carvalho. Následný tečovaný přímý kop do protipohybu dokázal Joel krásnou robinsonádou vytlačit na rohový kop. V závěru půle se hosté dožadovali další penalty, když Mata utrpěl úder loktem od Barragána, ale marně.

Ještě jeden pokutový kop přesto k vidění byl, avšak na opačné straně po faulu na Fekira. Také tentokrát si střelec počínal mazácky, Joaquín srovnal na 1-1. V nastaveném čase udeřil Loren soupeře do obličeje a byl vyloučen, dvojité oslabení Betisu trvalo jen krátce, proto se do výsledku nepromítlo.

 

Související články

Komentáře (93x)

Vložit komentář

Názor s nejvíce souhlasnými hlasy

Mistborn 31.01.11 01:54
#22

Aby som tu dal aj niečo duchaplné : Veriť v titul môžu, ale na to musia spĺňať pár zásadných podmienok. Tak si to rozoberme pekne zo široka.

Psychika alebo my to už nedobehneme.

Tu je to fakt na zváženie. Real ma v tejto sezóne tým, ktorý sa môže nazvať akokoľvek len nie psychicky odolný. Kedysi som čítal knihu o Plattinim a tam bol príbeh o tom ako mu umrel otec a on na na druhy deň/pár dní na to hral zápas a fanúśikovia súpera na neho celý zápas pokrikovali : Platiny kde je tvoj otec?....a ani to ho nezlomilo. Pri Reale stačí pár nepresností a CR je z hry mimo, Ramos celý besný. Di Mária sa sústredí na všetko iné len nie na hru atď. Tadiaľ cesta nevedie a je to všetko len v hlavách. Kvalita tam je( teda je síce poriedko ako keď blesk udrie, ale je).

Kvalitná lavička

Tu je to snáď ešte horšie ako so psychikou. Jediné miesto ktoré je "dobre" pokryté je miesto kde sú adeptmi Ozil, Kaká( bez formy) a Pirata( bez väčšej dôvery od trenéra) a to je teda na veľkoklub málo pramálo. Celkom netuším ako sa s takýmto kádrom dá hrať o 3 trofeje. Na lavičke nieje nikto, kto by tú hru dokázal oživiť.

Strelec

Poviem narovinu že keď sa začal spomínať Ruud celkom mi "zalepilo". Taký sniper Realu presne chýba. Hráč, čo dokáže dať z 1 šance, 2 góly. Ade je pre mňa veľká neznáma. Nejako neverím že sa dokáže tak rýchlo adaptovať, keďže aj štýl pískania na ostrovoch je iný ako u nás a celkom dobre sme videli na príklade Ibru, aké problémy to môže spôsobiť vysokým hráčom.

Stratégia alebo "Jouži čo to robíš"

Toto je pre mňa záhada. Real má potenciál pri hre s 1 DM, útočnou hrou minimálne polku Primery proste preválcovať. tu nejde o nejaké šachy, proste ísť do toho po hlave a spraviť vo vápne Almérie také peklo, že sa z trávnika bede dymiť ešte nasledujúce 2 kolá. Ale kde nič tu nič. José by si už mohol uvedomiť, že tu tými proste veľmi netaktizujú, zápas s Barcou a Realom chcú proste prežiť s tým aby to nebola veľká hanba a keď dobehne s 2 DM kde po strelení gólu vystrieda jediného útočníka za tretieho DM...

CR alebo čo keď sa zraní

Toto je snáď najhoršia nočná mora pre fanúšika Realu v tejto sezóne. Tým ktorý hral pohľadný futbal hrá zrazu štýlom "hoďme to Crisovi a poďme do bufetu". Ale Cris nieje na baterky a ak by náhodou aj bol tak v poslednom období už melie z posledného. Podpora zvyšku týmu je nulová a večne sa haluziť nedá. Je ťažké povedať čo s tým. Postaviť tým na 1 hráčovi a potom do neho hádzať kryptonit nieje práve najlepšie riešenie. Ak sa Benzema nerozohrá do nejakej famóznej formy, tak postup v LM cez Lyon môže byť utópiou. Pri momentálnej kvalite Realu je aktuálne druhé miesto krásnym snom z ktorého sa môžu veľmi rýchlo prebudiť. Ponorky hrajú krásne, kombinačne, majú Real doma a hlavne zvládajú to aj bez Nilmara, čo bude keď sa vráti sa ani neodvážim odhadnúť. Takže trošku tých hráčov popreháňať *87* nech sa necítia ako v bavlnke *26* berú prachy o akých sa špičkovým vedcom ani nesníva, tak nech ukážu pár zázrakov *112* Samozrejme najlepšie až po clásicu *122*

Názor s nejvíce nesouhlasnými hlasy

Mistborn 31.01.11 00:47
#1

Hmmmm ale Ronnie *12*

Všechny názory

Mistborn 31.01.11 00:47
#1

Hmmmm ale Ronnie *12*

tunak 31.01.11 08:15
#25

Jojo, to vidění světa dětským prizmatem od něj sedí...

Děti by si to měly užít, takže soupeři, laskavě mne nechej dát tři fíky a všichni budou spokojený.

Asi netuší, že navařani zrovna na něj opravdu nechodí. *10*

Andres 31.01.11 00:48
#2

...bylo to jako válka. To není dobré pro fotbal ani pro děti... *29**29**92*

Mistborn 31.01.11 00:55
#5

Od kedy je otec nejak mäkkne.... je to mäkýš. *95*

Rssa 31.01.11 00:54
#4

Se divím, že bylo Jožkovi přes ten rolák rozumět *47*

Mistborn 31.01.11 00:56
#6

Bol tam akože inkognito *136*

vasa23 31.01.11 01:01
#8

kecy pro noviny, real letos opet bez trofeje (carle Trofeo SB krome tebe nikdo nepocita*6*)

Andres 31.01.11 01:03
#9

nevim kdo tu počítá Trofeo Colombino*10**5*

vasa23 31.01.11 01:05
#11

porad to treti misto nemuzes prekousnout?*5*

Andres 31.01.11 01:11
#12

pche, nějaký přípravný záaps o stříbrnou loďku*46*

tunak 31.01.11 08:16
#27

Obrázky s holkama?

Andres 31.01.11 01:17
#15

roztavila se a do Brazílie jsme poslali Za Elíase platbu v stříbrných dukátech*130**134*

Sebyk 31.01.11 01:26
#18

*4* a ja si rikam, kde furt bereme ty novy a novy prostredky na novy cabrery, salvie a eliasy. my zatim jen roztavujeme nase trofeje *14*

Lapíz 31.01.11 10:20
#55

Nechci moc repjat, ale to vám brzy dojdou prostředky ... *5**5**5*

Sebyk 31.01.11 13:51
#74

to by ses divil *16*

Pablito 31.01.11 01:22
#16

Přesně tak, to by Mouovi nikdo nezazlíval. *17*

aimar21 31.01.11 01:28
#19

prej copa *5* jak je to vubec s litkama na finale poharu? nekde jsem cet, ze hrozne velky procento zustane poradajicimu tymu pro sponzory a tak podobne. takze na mestalle by to real mel asi sakra tezky

Carlitos 31.01.11 01:36
#20

To se mi nezdá, vloni mělo Atlético 40k a Sevilla snad 30k...

aimar21 31.01.11 01:39
#21

tak ja myslel silenym procentem treba 30, ne 70 *5* a co si vybavuju z finale pred trema rokama, tak tam snad na mestalle taky meli baskove jen asi 15k fanousku (nebo tak nejak *7*)

Mistborn 31.01.11 01:54
#22

Aby som tu dal aj niečo duchaplné : Veriť v titul môžu, ale na to musia spĺňať pár zásadných podmienok. Tak si to rozoberme pekne zo široka.

Psychika alebo my to už nedobehneme.

Tu je to fakt na zváženie. Real ma v tejto sezóne tým, ktorý sa môže nazvať akokoľvek len nie psychicky odolný. Kedysi som čítal knihu o Plattinim a tam bol príbeh o tom ako mu umrel otec a on na na druhy deň/pár dní na to hral zápas a fanúśikovia súpera na neho celý zápas pokrikovali : Platiny kde je tvoj otec?....a ani to ho nezlomilo. Pri Reale stačí pár nepresností a CR je z hry mimo, Ramos celý besný. Di Mária sa sústredí na všetko iné len nie na hru atď. Tadiaľ cesta nevedie a je to všetko len v hlavách. Kvalita tam je( teda je síce poriedko ako keď blesk udrie, ale je).

Kvalitná lavička

Tu je to snáď ešte horšie ako so psychikou. Jediné miesto ktoré je "dobre" pokryté je miesto kde sú adeptmi Ozil, Kaká( bez formy) a Pirata( bez väčšej dôvery od trenéra) a to je teda na veľkoklub málo pramálo. Celkom netuším ako sa s takýmto kádrom dá hrať o 3 trofeje. Na lavičke nieje nikto, kto by tú hru dokázal oživiť.

Strelec

Poviem narovinu že keď sa začal spomínať Ruud celkom mi "zalepilo". Taký sniper Realu presne chýba. Hráč, čo dokáže dať z 1 šance, 2 góly. Ade je pre mňa veľká neznáma. Nejako neverím že sa dokáže tak rýchlo adaptovať, keďže aj štýl pískania na ostrovoch je iný ako u nás a celkom dobre sme videli na príklade Ibru, aké problémy to môže spôsobiť vysokým hráčom.

Stratégia alebo "Jouži čo to robíš"

Toto je pre mňa záhada. Real má potenciál pri hre s 1 DM, útočnou hrou minimálne polku Primery proste preválcovať. tu nejde o nejaké šachy, proste ísť do toho po hlave a spraviť vo vápne Almérie také peklo, že sa z trávnika bede dymiť ešte nasledujúce 2 kolá. Ale kde nič tu nič. José by si už mohol uvedomiť, že tu tými proste veľmi netaktizujú, zápas s Barcou a Realom chcú proste prežiť s tým aby to nebola veľká hanba a keď dobehne s 2 DM kde po strelení gólu vystrieda jediného útočníka za tretieho DM...

CR alebo čo keď sa zraní

Toto je snáď najhoršia nočná mora pre fanúšika Realu v tejto sezóne. Tým ktorý hral pohľadný futbal hrá zrazu štýlom "hoďme to Crisovi a poďme do bufetu". Ale Cris nieje na baterky a ak by náhodou aj bol tak v poslednom období už melie z posledného. Podpora zvyšku týmu je nulová a večne sa haluziť nedá. Je ťažké povedať čo s tým. Postaviť tým na 1 hráčovi a potom do neho hádzať kryptonit nieje práve najlepšie riešenie. Ak sa Benzema nerozohrá do nejakej famóznej formy, tak postup v LM cez Lyon môže byť utópiou. Pri momentálnej kvalite Realu je aktuálne druhé miesto krásnym snom z ktorého sa môžu veľmi rýchlo prebudiť. Ponorky hrajú krásne, kombinačne, majú Real doma a hlavne zvládajú to aj bez Nilmara, čo bude keď sa vráti sa ani neodvážim odhadnúť. Takže trošku tých hráčov popreháňať *87* nech sa necítia ako v bavlnke *26* berú prachy o akých sa špičkovým vedcom ani nesníva, tak nech ukážu pár zázrakov *112* Samozrejme najlepšie až po clásicu *122*

cuco13 31.01.11 03:29
#23

klobúk dole veľmi dobre a hlavne trefne povedané/napísané*22**22**126*

Mistborn 31.01.11 03:33
#24

To preto, že je to písane od srdca *93**101*

tunak 31.01.11 08:18
#29

*11*

hoďme to Crisovi a poďme do bufetu *4*

jiri - fcb 31.01.11 09:14
#30

kvalitní práce*17*

S tou psychikou jedinců máš pravdu, ale celková psychická síla toho týmu je velká. Touha po vítězství je tam dlouhodobě nezdolná. Vyhráli takhle titul pod Capellem, kde byli herně o dost horší, vyhráli tak dost zápasů předloni, loni i letos - Osasuna doma, Getafe, Sevilla ...

Podle mě je chyba ve vedení a v celkovým náhledu toho klubu na sebe samého - pokud by přiznali, že musí taky chvíli budovat a nejdou po tripleu, tak by snížili tlak na hráče a mohli by v klidu rok nebo dva dávat klub a tým dohromady. K tomu je potřeba koncept. Musí si zodpovědět pár důležitých otázek:

  1. Máme být radši tým, který ponese nějaký fotbalový odkaz po celým světě? Budeme hrát fotbal, na který budou masy našich fandů pyšné?
  2. Máme být tým, který bude vyhrávat trofeje a je jedno, jak se k těm trofejím dostaneme? Doležitý je cíl a ne cesta ...

Tyhle dva koncepty se teď v Realu tlučou a už je to nějaký pátek. Jak už jsem psal - za Capella byly úspěchy, ale ne hra. Pak se zase začalo za Schustera víc dbát na fotbal. Pellegrini byl zase pokus o proražení výborným fotbalem. Mourinho už je zase jen o trofejích. Dokonce se to dostalo do fáze, kdy chce jedna frakce Realu starý dobrý Real (Valdano) a druhá úspěchy (Mourinho). Dokud bude Real soupeřit sám se sebou, nemůže dlouhodobě konkurovat a naplňovat svoje vysněné místo jedničky ve světovém fotbale. Každý klub má nějakou tvář a Real tu svou pořád mění. Těžko pak něco dlouhodobě budovat.

Stejně jako třeba AC Milán - jindy hrdý klub v Serii A a druhý nejúspěšnější klub v evropské historii - sklonil hlavu a prostě řekl "teď na to nemáme a budujeme" (nikdo to nikde neprohlásil, ale jejich kroky na přestupovým trhu to jasně demonstrovaly) - by i Real mě prostě chvilku budovat a soustředit sílu do nějakýho bodu "nula". Ten může být třeba za dva roky. Tým mají mladý. Když ho sehrají a psychicky ustálí, tak mají šanci.

Deform 31.01.11 09:22
#31

ááá dobrý den, jiřík nám dorazil z EF *5* no offense *22*

jiri - fcb 31.01.11 09:43
#36

vím. Tady budu jen občas. Je to tady moc kamarádský a nekonfliktní. Nicméně po věcné stránce stejný. Ať se to někomu líbí, nebo ne*7*

tunak 31.01.11 09:56
#43

*4* ale nechceš, aby to tu nekonfliktní zůstalo, viď?

Nic ve zlým, ale jen magor si může libovat v konfliktech typu

"Cr7 *26**24**26**26* je nejlepší." "Messi *132**119**135**100* je lepší."

Akorát nevím, co myslíš tou věcnou stránkou. Jestli tohle:

http://www.spanelskyfotbal.cz/clanky/neni-klauzule-jako-klauzule

tak teda de gustibus.

Lapíz 31.01.11 10:04
#49

Nesouhlas ze 3. důvodů:

  1. Věcná stránka, tedy obsah, tedy četnost článků je tady minimálně 3x vyšší než na EF.cz i jiných stránkách.

  2. Pochybuji, že na těchto webech nalezneš tolik článků o "provinčních klubech" typu Racing, Málaga, Sporting Gijón nebo třeba zmiňovaný Espanyol.

  3. Krom těchto jednoznačných válců tady máš tunakem upozorňované blogy, Španělské střípky a brzy i další témata, která jsou ve fázi zpracování (*5* a mnozí vědí, oč kráčí; ale taky nevědí, páč tu budou i novinky)*10*

Čili ne - není to tu stejný plus je to tu kamárádský a ne moc konfliktní. Ať se ti to líbí, nebo ne *5*

tunak 31.01.11 10:07
#50

*4* už bych to neřešil. *10*

Lapíz 31.01.11 10:17
#52

Přesně jak si odpověděl tou poslední větou. De gustibus non est disputandum.

Škoda, že neumím latinsky, abych si podobné věci mohl odvodit a nemusel si je pamatovat. *5*

jiri - fcb 31.01.11 12:57
#62

ale to jsme si nerozuměli, Lapízi. *10*

Já mluvím o diskusi. Ta mi nepřijde věcnější, než na EF. Články jsou jistě obsahově hlubší a námětově širší. Řekl bych, že EF zglobalizoval. Tam se probere ta slupka, kterou řeší main stream. Tady se snažíte (dá se říct, že úspěšně) o zavrtání do hloubky.

Jen houšť.

A už dost o tom. Jen jsem chtěl vyjádřit názor, který jsem vlastně Tobě psal už tuhle po ICQ.

Lapíz 31.01.11 13:05
#64

Jo takhle, to jsme si nerozuměli. *11*

Každopádně bych to taky neřešil, protože - Sto lidí, sto chutí! *18*

Sebyk 31.01.11 13:55
#75

co takhle zase tvoje nebo carliho souhrny jednotlivejch kol + ty povedeny televizni zabery *2*

Lapíz 31.01.11 14:00
#78

Musím si to ještě promyslet. Chtěl bych to zase nějak spojit s tou hvězdou kola dle Fantastiky. Upřímně řečeno, měl jsem na mysli trošičku jiné projekty, o nichž už jsem Carlimu psal a které si zatím nechám v hlavě, ale určitě nad tím popřemýšlím.

Teď bude stěžejní dodělat Zidana, zbavit se jeho břímě a konečně ho představit. Čiže další plány směřuji na konec února, respektive začátek března. Na druhou stranu nevím, jak to budu stíhat v kombinaci se školou a novou prací, kterou si potřebuju po odchodu z EF.cz (kde jsem si za měsíc tak 1100-1200 mohl vydělat).

Čili, nechci tady nic slibovat dopředu, ale v březnu se plánuju článkově roztrhnout. *11*

Lapíz 31.01.11 14:00
#79

Mimochodem, ty souhrny kola ještě prodiskutuju později s Carlim, že bychom se na tom podíleli společně. *11*

Rssa 31.01.11 09:41
#33

První část dobrá.

S tím AC nesouhlasím, protože jejich současné kroky jsou takřka stejné (ba možná i více zaměřené na úspěch), tudíž že koncepce tam moc není. Dlohodobý problém AC je v obraně a přestárlosti zálohy, jenže posily přišly do útoku (Ibra, Robson, Cassano) a do zálohy Van Bommel, což koncepční není ani z rychlíku. Co na tom, že do středu obrany mají pomalu nestíhajícího a skleněného Nestu a skleněného Thiaga Silvu? To samé v bílém je Real. Mají 3 výborná AM, ale třeba na LB trpí. Hrají na 2 DM, ale pokud jeden z nich není Xabi, tak to je zoufale nekreativní - mi tam chybí (naštěstí) schopné CM, které by diktovalo hru (např. Modrič).

jiri - fcb 31.01.11 09:46
#37

Jenže to je to, o čem píšu. AC soustředilo síly na bod "nula". Na tenhle rok. A od něj a od úspěchů v něm se chtějí odrazit zase na výsluní. *17*

Rssa 31.01.11 10:14
#51

Hm, tak AC přivedlo 34letého Nicola Legrottaglieho z Juventusu, to je koncepce jak víno *5*

Lapíz 31.01.11 09:47
#38

AC Milán tak napůl. Jirka má v lecčems pravdu, chtěli to v Miláně trošku přebudovat, ale zase s tebou souhlasím v tom ohledu, že měli hledat nové mladé tváře do obrany.

Tímto bych rád odkázal na jeden z předchozích článků, kde se píše, že AC Milán přivedl talentovaného obránce Espanyolu (osobně ho moc neznám, protože jsem Espanyol v sezóně viděl cca jen 6-8x) Dídace, kterýmu je tuším jedna nebo dvaadvacet let. Takže Moratti začíná pomalu, ale jistě myslet i na zadní vrátka.

Rssa 31.01.11 09:50
#40

Moratti je mumie Interu *48*, v AC odvádí výbornou práci Galiani

Lapíz 31.01.11 09:58
#45

Zrovna se jdu opravit! Ale díky! Popletl jsem to pěkně! *5*

Mimochodem, včera jsem se díval na Inter (asi po 3 měsících) a čumím, jak si to klucí proti Palermu dávali! A Giampaolo Pazzini co tam vyváděl? *11*

Jakživ jsem neviděl tolik patiček v jednom zápase *5**11* A přesných...

Rssa 31.01.11 10:03
#47

Jedno slovo - Leonardo *23* Ale jen počkej, první težší zápas se projeví jeho trenérské dovednosti. S AC je nezvládal (v derby s Interem). Pazzini zazářil, to v podstatě i Cassano v AC. Každopádně to Leonardo bude mít s přestavbou o hodně težší než Max v AC. Přece jenom tolik staříků na jednom smetišti...

Lapíz 31.01.11 10:19
#53

Máš asi pravdu. Já se na Inter asi kouknu i příště, protože tak jejich hra byla ve druhé půli přímo vynikající, k čemuž pomohlo i aktivní a dobře hrající Palermo.

Mimochodem - přesně takhle bych si představoval, aby vypadal herní styl Realu Madrid. Leo do Realu! A to mu nefandím... *5*

Rssa 31.01.11 09:54
#42

Ale to je to, že přivedli nějakého Didace, který kvalitou Antoniniho nepřevyšuje - i když mě možná Didac překvapí... A že budují, no...Ibra s Robinhem jsou zatím na hostování, Van Bommel do konce sezóny. Já to vidím tak, že prostě tvrdě jedou na titul (Silvia už to asi štvalo...) a možná v létě, až budou končit smlouvy starým gardám, se pokusí o nějakou přestavbu do budoucna

tunak 31.01.11 09:57
#44

Je to tak, titul chtějí jako nic jinýho a zoufalství ostatních jim ho sklepává do klína.

jiri - fcb 31.01.11 13:04
#63

Pravda je ta, že ACM jsem zrovna nevybral jako správný klub pro budování dlouhodobé koncepce*4*

Ale já to právě myslel ta, že když AC tušilo, že na ten titul nebude, tak do toho nešlapali a v pohodě zkoušeli varianty, ale když zatušili, že letos je ta správná chvíle, tak do toho šlapli natvrdo a jdou za tím. Opak je Real, kterej to prostě každej rok točí a každej rok "tuší" poháry. Pak ta práce tak nějak vyšumí. Kdyby se soustředili na ten jeden rok, tak to třeba taky vyjde. Ikdyž jim mezitím pár pohárů uteče.

Lapíz 31.01.11 09:43
#35

Jo, hezky řečeno, jak od bana, tak od tebe! *11*

Real Madrid většinou hraje v rozestavení: 4-2-3-1, ale upřímně netuším, proč klub podobného formátu proti klubům jako Almería, Osasuna, Hérculec či Málaga prostě a jednoduše nezvolí herní systém založený na obrovské podpoře ofenzívy v podobě: 4-1-3-2 (a teď na to ty útočníky má dva!)

Proč na dva útočníky? Všiml jsem si, že Real Madrid je vynikající do deseti metrů k vápnu, tam má konkurenci skutečně pouze a jen v Barceloně, respektive Barça je před ním samozřejmě, ale nemá dostatečnou podporu jednak uprostřed kruhu na šestnáctce nebo v samotné šestnáctce, kam povětšinou zbíhá pouze křídlo, je tam útočník a čas od času se přifaří třetí do party - ofenzivní záložník.

To je zaručeně málo a jestliže si všimnete podpory ofenzívy u Barcelony, ta má 3 muže (díky skvělým obráncům, kteří berou roli křídel) ve vápně, a 3 poblíž vápna. To je velký rozdíl, hlavně ten rozdíl, který stojí za tím, že Barca menší kluby přehrává jednoduše a Real se na góly pěkně natrápí.

Očekávám případné taktické připomínky nebo vaše "vidiny". *11*

tunak 31.01.11 10:02
#46

Problém je v tom - a už jsem to tu psal - že Real nemá hráče, kteří by se ve finální fázi uměli pohybovat. CR potřebuje, aby mu ostatní dělali prostor, ale Benzema je na tohle úplně k ničemu, protože on je skvělej na všechno, na co není potřeba mozek. Když to teda přeženu. Totéž byl Ibra v Barceloně, taky to neklapalo.

Podle mne se zrovna možná na Ibrově neschopnosti Messi naučil ještě líp otvírat prostory ostatním a tvořit hru. Je neuvěřitelný, jakej je v přínosu pro tým rozdíl mezi Messim a Ronaldem a právě tenhle faktor dělá z Messiho v týhle sezóně o třídu lepšího hráče. Proč by se namáhal dávat góly, když může pohodlně odtáhnout CB a DM a poslat do ulice balón nabíhajícímu Pedrovi nebo Iniestovi?

Barcelona nemá typově lepší hráče do vápna, ale hráče, kteří se líp pohybují. Realu by ani druhej útočník nemusel pomoct, ačkoliv proti slabším týmům by mu asi pomohl. Otázka je, jestli je Adebayor ten správnej typ, mám pocit, že je Benzemovi dost podobnej.

Lapíz 31.01.11 10:24
#56

Jo, pod to bych se podepsal vlastním jménem. Ona pohyblivost je jasně vidět v každém zápase - hráči Barcelony si neustále prohazují pozice, hýří pohybem a tím nejenže uvolňují křídelní prostory, kde už operují Alvés, Abidal/Maxwell či Xavi/Messi, kteří mají čas a prostor k vymýšlení parádních přihrávek na nabíhající protihráče, kteří sice mají ten ... hm ... "vířivý" pohyb, ale přesně vědí, kam si naběhnout.

Real mi v tomhle ohledu přijde takový ... že hráči drží posty a jejich pohyb je pouze po stanoveném území, krom Cristiana, který se pohybuje takřka všude krom své lajny.

Mistborn 31.01.11 15:01
#81

Ja by som neplietol celkovú psychickú silu týmu, s vôľou víťaziť jednotlivca. Faktor CR je tu obrovský, on v Reale snúbi dostatočnú techniku práve s tou vôľou a on je tým elementom ktorý to prenášal na mužstvo. Lenže zvyšok týmu sa len prizerá a zodpovednosť prenáša na neho. Je tam otázne ako dlho to CR vydrží. Posledné 2 zápasy šiel neskutočne dole, včera mu už ani kľučky nešli..... ak Sevilla dobije SB bude to začiatok konca....veď 2012 sa blíži*14*

Carlitos 31.01.11 09:50
#39

Ve většině máš pravdu, jenom bych se zastavil u těch 2 DMF. Real v první polovině sezónu většinu zápasů odehrál herně dobře a víc koukatelně koukatelně než pod Pellegrinim a většinu zápasů bez problémů vyhrál, Mourinha bych proto z nějakýho přehnanýho taktizování neobviňoval (pokud teda pomineme ty střídání*5*), tohle rozestavení může fungovat a fungovalo dobře. Problémy nastaly až v posledních týdnech, může to být únavou, nemusí, těžko říct.

Floren.Perez 31.01.11 10:47
#57

Kdyz uz jsme u te duchaplnosti, tak si dovolim s tebou nesouhlasit. Me totiz ta tvoje analyza prijde (i kdyz je hezky napsana), jakoby jsi uplne Real odpesal.

Ano, neni nejlepsi na svete, protoze fotbal hraje i klub z rudeho severovychodu Spanelska. A na Real se pohlizi, jakoby delal vsechno spatne, ze nema kvalitni hrace, ze se to blbe sklada a dalsi priciny.

Ale Real nehraje zase az tak spatne. C CdR zatim postupuije a ma nakroceno do finale, v lize se sice vlece za Barcelonou, ale jeste se zdaleka smeje na ostatni kluby v tabulce. V LM se zatim dostal na sve dlouhodobe maximum *79*

Ano, prohral jeden zapas a remizoval s Almerii. Ale do te doby celkem fungoval (bez ohledu na miru vzbuzovanych sympatii ke sve koncepci). Kdyz se podivam do jinych lig, leaderi maji take ztraty, ale hned to neznamena, ze je s nimi vse psatne, pokud prohraji zapas.

To, co zkresluje nahlizeni na uspechy Realu je jeho vecne srovnavani s Barcelonou. Z toho nevychazi moc dobre (ostatne, kdo ano?). Ale srovnas-li to s ostatnimi kluby, neni to uplna katastrofa.

Lapíz 31.01.11 11:03
#58

Flore, kapka pravdy (zejména na tom srovnání) určitě bude *11*

tunak 31.01.11 11:36
#59

*4* rudý sv. I ty vtipálku, Katalánsko je nebohatší region a nebejt toho, že je M. hlavní město, byla by Barcelona nejbohatším městem v zemi. Je koneckonců po Milánu módní metrpolí evropského jihu a kulturní metropolí Španělska. Ve světě má jako město třikrát větší zvuk, než Madrid. *10*

Deform 31.01.11 11:41
#60

a taky máme důchodce hrající petanque v parcích *71*

Floren.Perez 31.01.11 12:03
#61

To jo, to nepopiram *10* Ale sdruzovaly se tam jiste rude a anarchisticke zivly (i prave proto, ze prumyslovy charakter daval lepsi podminky pro vznik delnictva a i proto, ze levice byla, co se tyce regionu vice liberalni).

tunak 31.01.11 13:08
#67

*4* tánarchisti byli i v Madridu. V Barceloně zase fašisti. navíc nevím, co máš proti lidový frontě, v marasmu meziválečný Evropy to bylo to vůbec nejlepší.

Floren.Perez 31.01.11 13:32
#72

To taky nepopiram. Uziti severovychodni rudy roh Spanelska bylo uzito s ohledem na slohovou pestrost projevu, nikoliv na vyjadreni politickych postoju autora *130*

Napdalo me to, pac to mam ted v hlave kvuli priprave na zkousku stáří a duchodu (kdyz maturita je zkouskou dospelosti, statnice pak musi byt stari,ne? *44*)

Narazil jsem i na pojem Ohniva (nebo horici) ruze, tak mi to spojeni s Barcelonou utkvelo v hlave, ze to ted vyplynulo.

Mistborn 31.01.11 14:51
#80

Veľmi pekné *116* ale zas máte k ponorke bližšie ak v barce. Takže by som ten váš náskok nepredceňoval. Samozrejme že Real nehrá úplne zle. Vždy sa niečo pozitívne nájde (mometálne to že sa mu nedarí*22*)ale je to dosť o 1 hráčovi a to nieje celkom košér.

Floren.Perez 31.01.11 15:02
#82

Nemyslim si uplne, ze je nase zavislost na Ronaldovi velika.

Jinymi slovy, myslim si, ze jsme na Ronaldovi zavisli, kdyz Ronaldo zrovna hraje. To nas pak tahne, vetsina akci jde na nej a pres nej. Letos za Mourinha nebylo tolik moznosti to overit, ale loni za Pellegriniho Ronaldo nejakou dobu nehral (at uz zraneni, tak karty), nikdy se z toho hra Realu neslozila.

Myslim si, ze je v tom je i urcita mira alibismu od hracu, kteri vedi, ze maji Ronaldovi nahrat a on se pokusi vystrelit. Kdyz ale Ronaldo nehraje, tak mi prijde, ze vice hraji i ostatni (treba zapas loni ve Valencii).

Mozna by Realu prospelo, kdyby Ronaldo zase chvili nehral, aby hraci opet zjistili, ze musi makat i oni a nezvykly si, ze pokud zapas nevyhraje on, tak nevyhraje Real vubec. *50*

Mistborn 31.01.11 15:16
#84

Presne tak som to myslel, keď hrá tak je to celé o ňom. Minulý rok si pamatám. Myslel som skôr dlhodobejší výpadok, ktorý by bol pravdepodobne v momentálnej situácii pre Real smrtiaci.

Lapíz 31.01.11 15:20
#85

Oba pánové máte u mě palce nahoru! Velmi zajímavé názory! *18*

Sebyk 31.01.11 15:29
#86

jj, to je presne ten "komplex jednoho hvezdneho hrace" *22* cely tym se spoleha na nej a nemaka na 100 % svejch moznosti. hodi mic crisovi a ten to nejak zavesi. presne tohle bylo i par let zpatky v atleticu, kdy jsme hrali vsechno na torrese. v jeho jedenadvaceti letech. tym si ho navic zvolil za kapitana. on ten tlak proste nemohl utahnout a pak nepodaval takovy vykony, jaky mohl. stejne tak i zbytek tymu. kdyz torres odesel a prisel forlan, tak najednou sla nase kombinaci hra o 100 % vys. a nebylo to tim, ze diego je o pet trid lepsi hrac nez nando, protoze on vlastne ani neni... proto si i myslim, ze by atleticu mohl pomoct odchod kuna, protoze tedka - stejne jako s torresem - hrajeme vsechno na nej. bez nej by se tym mohl vic semknout, zmatorit, ac zase ztrati ten faktor X, kterej dokaze rozhodovat zapasy - kuna

Floren.Perez 31.01.11 16:10
#88

A prikaldem nam mohou byt i odchody z Valencie, kde hra take nijak vyznamne neutrpela exodem Davidů.

tunak 31.01.11 16:14
#90

Počkej, až budete hrát všechno na Eliase.

Deform 31.01.11 09:28
#32

Malý krok pro člověka, ale velký skok pro lidstvo *16* Jak bych dal poločasový rozhovor hráčům v FM2011 -> Pozor na lehkomyslnost! Real rozhodně nemůže házet flintu do žita. Mají nejlepšího trenéra planety, který umí kousky nám neznámé. Však on to ještě Mou roztočí *14*

Visca el Barça!

vasa23 31.01.11 09:54
#41

jj pozor na lehkomyslnost nebo neusnete na vavrinech sou zarucene rozhovory jak druhy polocas nechat soupere vyhrat*5*

tunak 31.01.11 10:03
#48

*4* jj, taky se mi zdá.

darwin 31.01.11 09:41
#34

Myslím, že jim už nic jinýho než věřit nezbývá*62* Na druhou stranu, pořád jsou v boji o LM a CdR, uvidíme s čím příjde Mou... začel s tím, že pochválil rozhočího*22**4* Z pohledu fanouška Barcelony nevěřím, že Barca neztratí nějaký ten bod a tohle by si měli uvědomit i fanoušci Realu, kteří už to předčasně vzdávají*52*

sasa_kiss1 31.01.11 10:19
#54

myslím, že madrid už nedokaže predbehnut barcelonu

GaizkaM 31.01.11 13:10
#68

letos v lize už ne...Samozřejmě, že teoretická šance tady je někteří alibisté z řad Culés si dokáží i představit, že na Barcu může přijít třeba třízápasová krize a mohou ztratit. Osobně si to myslím taky. ALE to by bylo Realu k něčemu dobré, jen pokud by vyhrál zbytek zápasů. Domácí zápasy zvládne a jediný s kým doma podle mého mohou ztratit je Barcelona. Problém jsou venkovní zápasy a nechat se přehrát vždy naprosto poblázněným týmem, který hraje na své poměry nadstandartně (myšleno právě na kluby jakou je Osasuna).

tunak 31.01.11 13:12
#69

Osasuna vás poslední dobou doma poráží docela pravidelně, takže bych si ty kecy o nadstandardu nechal od cesty. *16*

GaizkaM 31.01.11 13:22
#71

Vím, že Osasuně to proti Realu jde. A vůbec mi nešlo o ten jeden zápas. Spíš celkově ty zápasy kdy menší kluby hostí Real. Tam prostě hrajou úplně jinak než proti jiným týmům a podávají na své poměry nadstandartní výkony. Real jim to samozřejmě svou hrou usnadňuje. Ale doma/venku je u těch klubů neskutečný rozdíl.

tunak 31.01.11 13:35
#73

To se ale netýká jen Realu. Barcelony přinejmenším taky, jenže ři jejím stylu hry jim to bývá prd platný.

Jistě, že je to tak. Real je velkoklub, co bys sakra od těch menších čekal? Loni na San Mamés to bylo vyoženě extrémní, tak si Real nevytvořil jedinou šanci, protože Athletic makal jak parta bláznivejch lam, co spásly plantáž koky v bolívijský nížině.

GaizkaM 31.01.11 16:08
#87

a přesně proto, jsou (jak sem napsal v první reakci) venkovní zápasy pro Real problémem...s těmi výkony domácích, kteří hrajou mnohdy nejpodařenější zápas sezóny, si neví rady a nedokáži hru přizpůsobit tak, aby to byl Real kdo bude zápasu dominovat a tahat za delší provaz...

tunak 31.01.11 16:14
#89

Vždyť to je jasný, jen mi přijde, že to není žádná novinka.

Lapíz 31.01.11 13:16
#70

Osasuna se díky vám poslední 3 sezóny zachraňuje *5*

kinky 31.01.11 13:55
#76

Chápu to dobře? Ten, kdo si připouští nějakou (dosti reálnou) ztrátu Barcy, je alibista?

GaizkaM 31.01.11 15:08
#83

vůbec nejde o ztrátu barcy... spíš ti co prohlašují, jak je boj o titul stále otevřený...

tunak 31.01.11 16:15
#91

No a není?

Takže pokud Real nakonec titul udělá, povíš, že to byla nečekaná haluz jako prase?

kinky 31.01.11 16:24
#93

Jaj, byls rychlejší *5*

kinky 31.01.11 16:22
#92

A není? Barca má 4 těžké venkovní zápasy za sebou, což ti dá 12 bodů, plus můžou ztratit kdekoli jinde, jelikož budou asi chtít až do finále LM, takže tradiční základní 11 všechny zápasy neodehraje... Ale nazývat to rovnou alibismus... *21*

kinky 31.01.11 13:08
#66

No a podle mě to rozhodnuté ještě není.

realm 31.01.11 13:56
#77

Tak už moc nepočítám s tím že ligu Real vyhraje ale v Copě máme šanci.Kdy jindy porazit Barcu když ne ve finále, to je podle mne ten nejlepší způsob.

Přihlašte se či zaregistrujte pokud chcete přidat komentář

Zápasy

Odehrané Nadcházející

Žádné zápasy nebyly zatím odehrány

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
TOPlist