Úvod / Uživatelé / tunak / Komentáře

tunak - Komentáře


5.11.19 22:37 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Dobře, ale uznáš, že v 90s nikdo nedominoval takovým způsobem, jako nejdřív Inter a pak Juve po Calciopoli?

v reakci na
BG BG
5.11.19 22:36 k článku Senzace. Slavia má po dalším skvělém výkonu bod z Camp Nou

A co je na něm konkrétně k smíchu? Kterej evropskej klub měl tehdy lepší výsledky než Sparta, v mezinárodním měřítku?

v reakci na
aimar21 aimar21
5.11.19 22:21 k článku Senzace. Slavia má po dalším skvělém výkonu bod z Camp Nou

Tak spíš než ta Slávia, Sparta byla považovaná za možná nejsilnější klub na kontinentu a rutinně porážela italský týmy, o španělskejch nemluvě. Dunajská škola a Maďarskej systém jsou odvozený od Železný Sparty.

Ale uznávám, že slovo velkoklub je v tomhle kontextu skoro bizarní. Přesto je pravda, že Československo tehdy mělo jeden, možná dva z deseti, dvaceti nejsilnějších klubů na světě - jasně, pořádný srovnání neexistovalo, takže to berme s rezervou, ale nemá taky cenu na tohle období plivat nebo na něj nebejt hrdej. Je to nejlepší období našeho fotbalu, přinejmenším klubovýho. A Sparta (pozdějc i Slávia) dokázala porážet (ne porazit, ale pořážet) kohokoliv, zrovna španělský soupeře si vyloženě mazala na chleba.

v reakci na
aimar21 aimar21
5.11.19 22:16 k článku Senzace. Slavia má po dalším skvělém výkonu bod z Camp Nou

To jo, hrály za ní Kanaďani.

v reakci na
Txapeldun Txapeldun
5.11.19 22:04 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Jasně, ale něco jinýho je celý to období, který popisuju - a ty kluby, co vyhrály, vypisuju právě na základě toho, že ligu v tý době vyhrály (dobře, Inter 88 a po Calciopoli) - a něco jinýho konkrétní dekáda. To si snad nemusíme vysvětlovat. Ale i ta dekáda je dobrej doklad toho, co tvrdím, přece. Kromě Sacchiho Milána tam není nikdo, kdo by udělal šňůru titulů - a ten Milán byl tehdy nejlepší v Evropě a pořád jsou to jen tři ročníky, ročníky, kdy se ta silná Serie A teprv formovala. Pak ještě obhájil Lippiho Juventus, ale v době, kdy rozhodně nebyl jasným favoritem na titul. (Tím byl Inter s Ronaldem.) V jednom ročníku Juve vyhrál o dva body před Parmou.

Není to srovnatelný s dominancí Interu po Calciopoli nebo Juventusu v týhle dekádě. To je snad přece zřejmý.

v reakci na
BG BG
5.11.19 21:46 k článku Senzace. Slavia má po dalším skvělém výkonu bod z Camp Nou

První rozumnej pohled na ten zápas. *22*

v reakci na
Makak Makak
5.11.19 21:38 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Akorát ten statistickej důkaz nikde nevidím, tím spíš jeho interpretaci, z níž by plynulo, že liga nebyla vyrovnaná. (Což byla, na poměry Serie A dokonce výjimečně.) Statistická data bez interpretace jsou totiž jen data ne důkaz, a než zas začneš raplit, tohle jsou základy teorie informace. Ale znova opakuju, že statisticky tahle dekáda vyrovnaná byla, bezpochyby ve srovnání s tím, vo přišlo po ní, tedy především po Calciopoli.

Jo a ještě připomenu, o co vlastně jde:

La Liga, Serie A... už nejsou fotbalovou výkladní skříní, tou je Liga Mistrů a bude jí nějaká forma profesionální Superligy bez hrozby sestupu, tedy garantující návratnost investic, po vzoru americkejch soutěží. Fotbal k tomu naprosto neomylně směřuje. Ve většině zemí dominuje jeden, dva, tři velkokluby, nejen v Německu, Itálii a Francii, ale i Portugalsku, Nizozemsku, Švajcu, Turecku, v Belgii se taková struktura rodí. Jistě, do jistý míry dominovalo pár klubů vždycky, ale míra dominance je momentálně mnohem větší a nezdravá. A hlavně vzniká i v zemích, kde špička byla tradičně širší, totiž ve velkých zemích s množstvím urbánních industriálních center.

v reakci na
BG BG
5.11.19 21:36 k článku Senzace. Slavia má po dalším skvělém výkonu bod z Camp Nou

Možná si to neuvědomuješ, ale rivalita Sparty a Slavie je mnohem starší než rivalita Barcelony a Realu, Banfiky a Porta nebo než jakejkoliv lední hokej, kterej by stál za řeč. (Vím, že technicky vzato se tehdy už lední hokej rekreačně hrál.) Kromě toho Sparta i SLávie byly evropskými velkokluby dávno před kýmkoliv ze Španělska nebo Portugalska, což bys jako fanoušek Athleticu mohl vědět.

v reakci na
Txapeldun Txapeldun
5.11.19 21:22 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Ještě je dobrý zamyslet se nad definicí dekády. Pokud bys totiž zahrnul jen devět ročníků - ty, které začínají i končí v letech začínajících v tvé tabulce devítkou - brzy zjistíš, že se, jaký paradox, musíš vyrovnat s nepohodlným fenoménem, po dvou dekádách odehraješ jen osmnáct ročníků, po třech jen 27 atd. Pár ročníků ti bude chybět.

Proto jsem počítal deset ročníků, končících buď v devadesátých letech (ty končí jak známo rokem 2000, nové století začíná 1.1.2001) nebo deset ročníků končících v letech začínajících devítkou. (Tedy 89-90.) Takže buď Lazio, s Nedvědem, nebo Neapol, s Maradonou.

Beztak to na meritu věci mnoho nemění.

v reakci na
BG BG
5.11.19 21:10 k článku Senzace. Slavia má po dalším skvělém výkonu bod z Camp Nou

Jistě. Já ti to taky neberu. Ale nechápu to, pokud nějakej klub nemusíš, nebo fandíš, nebo jsi fandil jeho tradičnímu rivalovi, proč by tě jeho výsledky měly těšit? Myslíš, že fanoušek Madridu bude oslavovat výhru Barcelony, fanoušek Porta výhru Benfiky apod.? Proč?

Copak by to pak nebyl pokrytec?

v reakci na
La Coruňa La Coruňa
5.11.19 21:00 k článku Senzace. Slavia má po dalším skvělém výkonu bod z Camp Nou

To jo. Ono je spíš smutný, že naše kluby v minulosti takhle sebevědomě nehrály. Protože dejme tomu obdobný evropský kluby (Doněck, Basel...) toho schopný taky jsou. Kor když dneska každej ví, že právě aktivní hra a presing jsou proti Barceloně cesta k úspěchu.

v reakci na
Carlitos Carlitos
5.11.19 20:59 k článku Senzace. Slavia má po dalším skvělém výkonu bod z Camp Nou

Hele, na jednu stranu jo, na druhou stranu to takhle nefunguje, z dvou důvodů. Tohle není žádnej českej klubovej fotbal, tohle je úspěch Slávie, tak proč z něho mít radost? A za druhý, tohle je úspěch koupenej za čínský peníze. Jo, je to ode mne hnusný, ale je to tak. Kdyby Slávia musela dodržovat FFP, v žádný LM není.

(Ano, se Spartou je to podobné.)

v reakci na
La Coruňa La Coruňa
5.11.19 20:49 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Tak nakonec (5-5)-0 *13*

v reakci na
tunak tunak
5.11.19 20:44 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

A dá se možná spíš říct, že co ztratit nemá Slávia proti BVB a Interu, protože to jsou zápasy, který nikoho v Evropě nezajímaj. (Nebyla by to samozřejmě úplně pravda, protože agenti a sportovní manažeři nejsou typickej konzument fotbalu, ale částečně to pravda taky je.) Zápasy s Barcelonou ale lidi zajímaj, čistě protože je to Barcelona. Barcelona lidi zajímá rozhodně mnohem víc než BVB a Inter dohromady.

Ona lidi zajímá asi víc než Juve a Bayern dohromady. (Bohužel.)

v reakci na
tunak tunak
5.11.19 20:41 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Ne, jak jsem psal, v tý dekádě byli čtyři vítězové. Takže Juve + AC nemohli vyhrát 9 sezon z deseti. Ani deset z deseti, jak jsi předtím tvrdil.

Přestože o to v konečným důsledku nejde, protože když se podíváš na další pořadí, zjistíš, že Juve a AC bylo v několika ročnících úplně mimo bednu. A pokud si tu éru pamatuješ, já jo, navíc jsem o ní i něco četl, protože je to hodně oblíbený téma anglickojazyčnejch fotbalovejch blogů, zjistíš, že Lippiho Juve vlastně nikdy nebyl favorit na titul, rozhodně ne nějak výraznej favorit, na konci dekády se hodně čekalo od Interu apod. O žádný dominanci se nedá mluvit, kromě Sacchiho Milána pár let na začátku dekády, možná. Každopádně se současnou dominancí Juve, Bayernu v Německu, PSG ve Francii, Poolu a City v Anglii, (Madridu a) Barcelony ve Španělsku se tehdejší situace vůbec nedá srovnávat, v tom byl můj point. Tehdy vznikla - na pár let, nakonec - celkem stabilní struktura relativně vysokýho množství relativně podobně silnejch klubů, který těžili z fotbalovýho ekonomickýho boomu založenýho na prodeji televizní reklamy; všichni tak nějak podobně, ale jak sílil význam televizního trhu pro ekonomiku fotbalu, rovnováha šla do kopru a začaly vznikat klasický monopoly, totiž současný globálbí molochy. A fotbal tím trpí.

A můj point tady byl v tom, že "nemá co ztratit" je floskule a přijde mi hloupá. Pokud by Levante šlo do zápasu s Barcelonou s tím, že nemá co ztratit, prohraje, ale ono vyhrálo, protože šlo Barceloně po krku, uvědomilo si totiž, že může ztrait tři body, který ale taky může získat. Není prostě pravda, že Slavia nemá co ztratit, půlka kádru je ve věku, kdy má cca poslední šanci prodat se ven. Pokud dostaneš klepec, je to určitě horší pozice než pokud podáš slušnej výkon, nadto pokud uhraješ slušnej výsledek. Hráči jako Bořil, Coufal, Souček fakt maj co ztratit. Proto taky držej pět minut před koncem plichtu.

S tím, že nemá co ztratit, tam jela za Vrby Plzeň, odvezla si bůra.

v reakci na
BG BG
5.11.19 19:23 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Třeba jen čeká na příležitost, jako Lampard s Pulišičem. *17*

v reakci na
šašekFCB šašekFCB
5.11.19 19:22 k článku Ani druhé miesto v tabuľke niekedy nestačí... Almería odvolala z postu trénera Pedra Emanuela, nahradil ho Guti

Guti, opora Madridu? Ok. *4*

5.11.19 19:22 k článku Ani druhé miesto v tabuľke niekedy nestačí... Almería odvolala z postu trénera Pedra Emanuela, nahradil ho Guti

To bych zrovna neřekl, ale lepší než drátem do voka je.

v reakci na
Carlitos Carlitos
5.11.19 17:00 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Jj, a v 90s vyhrali Serii A jen Milan a Juve. Dneska tu nekdo perli. Pulka Slavisticky sestavy hraje o podledni sanci na zahranicni angazma. Dneska je ceka nejsledovanejsi zapas celyho jejich pusobeni ve skupine, protoze BVB a Inter nejsou Barcelona. Jasne, ze maj co ztratit.

v reakci na
BG BG
5.11.19 16:14 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Myslis, ze jim v LM o nic nejde a karieru chtej dohrat za par supu u Luftjardy?

Nebo spis opet nemyslis a radsi hazes floskule.

v reakci na
BG BG
5.11.19 15:37 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

To se, myslim, trochu pletes. Slavia nema co ztratit, ale jeji hraci jo.

v reakci na
BG BG
5.11.19 13:56 k článku Aj vo Vigu je už známe meno nového trénera, na lavičku Celty zasadne Óscar García

Však ji brzo dost možná čeká pořádnej krok do neznáma. *17*

v reakci na
Carlitos Carlitos
5.11.19 12:32 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

Doufejme, doufejme. Musíme doufat, že Frydrych ukáže, co v něm je.

v reakci na
Carlitos Carlitos
5.11.19 12:32 k článku Preview: Valencia - Lille

Ale spíš to klasicky ukope.

v reakci na
tunak tunak
5.11.19 12:31 k článku Preview: Valencia - Lille

Bylo by to fajn. *2*

v reakci na
Jordi Alba Jordi Alba
5.11.19 11:43 k článku Preview: Valencia - Lille

Tak co, kdo si vychutná euroligu?

5.11.19 11:43 k článku Preview: Barcelona - Slavia Praha

5(5)-0

5.11.19 08:45 k článku Liga za levno. Na titul by mohlo stačit méně než 80 bodů

Jj, a s nima taky Doria a Lazio, prvni rok pred Neapol a prvni po Rim.

v reakci na
BG BG
4.11.19 22:29 k článku Liga za levno. Na titul by mohlo stačit méně než 80 bodů

Zrovna Inter dominoval leda v 60s za Herrery a pak po Calciopoli. Milán má taky 18 titulů a víc druhejch fleků.

Ale pokud si to přečteš, zjistíš, že dost zřejmě mluvím o období, kdy byla Serie A považovaná za nejsilnější ligu světa, tj. cca od Heyselova stadionu (od konce evropský dominance Angličanů) cca do Calciopoli. (Podle mne už v novým století teda Serie A nejlepší nebyla, spíš La Liga, a ty 90s jim taky moc nežeru, ale ok, Serie A tý doby se obecně považuje za tehdy nejlepší ligu na světě.) Takže především 90s, cca právě období 18 klubů. Za tu dobu vyhráli titul Milán, Inter, Neapol, Doria, Juventus, Lazio a Řím, málem se to podařilo Parmě, v první trojce byli i Udinese, Viola, Turín, a řada dalších klubů byla v Evropě konkurenceschopná. A nějak výraznějc dominoval jen Milán začátku 90s a pak možná Juventus přelomu století, ale to byla taková dominance... kdy tři tituly po sobě urvali Milán a Římani dvou barev.

Dominance Interu po Calciopoli je způsobená právě tím, že neměl konkurenci, bůhvíjak dobrej nebyl. Pak zas konkurenci neměl Juventus. Barcelona a Madrid dominujou od chvíle, kdy se vylíh Messi a z Ronalda se stal ultraegomaniak ve vápně.

v reakci na
BG BG
4.11.19 21:01 k článku Liga za levno. Na titul by mohlo stačit méně než 80 bodů

*4*

jakou námahu? Někdo prokrastinuje s prstem v nose, někdo s prsty v gatích, a někdo takhle. *133*

v reakci na
Jordi Alba Jordi Alba
Předchozí 1 69 70 71 72 73 74 75 368 Následující [strana: 72/368, záznamů: 11022]

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace