Pět gólů Lyonu a postup. Barcelona bude jediným zástupcem Španělska ve čtvrtfinále Ligy mistrů

Radost hráčů Barcelony (© marca.es)

Barcelona si v odvetě osmifinále Ligy mistrů s chutí zastřílela a po výhře 5-1 nad Lyonem postupuje jako jediný španělský tým do čtvrtfinále.

Po remíze 0-0 v prvním mači se očekávalo, že Barcelona využije domácího prostředí a opravdu tak učinila, navíc v rychlém tempo. Už po čvrthodině nařídil rozhodčí sporný pokutový kop po zákroku Denayera na Luise Suáreze a Messi z puntíku po vzoru Antonína Panenky poslal balón dloubáčkem do sítě.

Po půlhodině se ocitl v šanci Suárez, nesobecky sám před Lopesem předložil Coutinhovi, jenž zvýšil na 2-0. Tousart dokázal po změně stran vrátit Lyon do hry a domácí se dostali do lehkého útlumu. Veškeré pochybnosti ale smazala závěrečná fáze střetnutí, která se změnila v exhibici Barcelony.

Messi parádně vymotal dva obránce, a přestože brankář Gorgelin si na míč sáhl, kulatý nesmysl se tak dokutálel do branky. Čtvrtý zásah přidal Piqué, jenž se zapojil do rychlého brejku a podobná situace se opakovala o chvíli později s tím rozdílem, že poslední gól večera zaznamenal Dembélé.

Barcelona smetla Lyon 5-1 a jako jediná bude ve čtvrtfinále Ligy mistrů hájit čest Španělska.

Sestavy:

Barcelona: Ter Stegen; Sergi Roberto (83. Semedo), Piqué, Lenglet, Jordi Alba; Arthur (73. Arturo Vidal), Busquets, Rakitić; Messi, Coutinho (70. Dembèlé) a Luis Suárez. 

Lyon: Lopes (34. Gorgelin); Dubois, Denayer, Marcelo, Mendy (77. Cornet); NDombèlé, Tousart, Marçal, Fékir; Dembélé a Depay (73. Traoré). 

Branky: 18. (pen.) a 78. Messi, 31. Coutinho, 81. Piqué, 86. Dembélé - 58. Tousart.

Zajímáte se o dění v klubu FC Barcelona podrobněji? Navštivte náš spřátelený portál FCBarcelona.cz.

Související články

Komentáře (38x)

Vložit komentář

Názor s nejvíce souhlasnými hlasy

BG 13.03.19 22:19
#4

1-0 Griezmann (penalty)

Názor s nejvíce nesouhlasnými hlasy

aimar21 14.03.19 11:27
#23

ja zadnej mindrak nemam. jo a mas preklep ve slove "Varcelona". *6*

Všechny názory

aimar21 13.03.19 21:58
#1

VARcelona ten prvni fik moc hezky osefovanej *86*

ace 13.03.19 22:21
#6

podle raplu minusuefagangu lip uz osefovat asi nesla *2*

Makak 13.03.19 22:29
#8

Tunak říká penalta, tak penalta

BG 13.03.19 22:26
#7

Barcelona nemuže za ty tupce za videem *2* VAR by se mělo trošku upravit, tyhle situace jsou extrémem, kterej zase bude delat kontroverze. Jinak nakej prumernej Lyon na urovni Chelsea bychom vyklepli i bez penalty.

aimar21 14.03.19 07:32
#11

proti prumernymu lyonu jste do 78. minuty postupovali prave jen diky ty penalte, nez vas z toho opet vysekal messi *2*

šašekFCB 14.03.19 09:05
#12

Ale vysekal to je podstatné *5*

tunak 14.03.19 09:42
#14

Ne, průměrnej tým snížil jen díky naoproisto jasnýmu útočnýmu faulu.

A tahle penalta byla nejjasnější a nejzaslouženější, jakou jsem v poslední době viděl. Mindrák off.

tunak 14.03.19 09:46
#15

https://www.sport.cz/fotbal/liga-mistru/clanek/1082915-messiho-odpoved-ronaldovi-dva-goly-dve-asistence-rekord-barcelony-a-penalta-a-la-panenka.html#hp-artcl

Video, čas 01:14, souboj u levý (zadní) tyče. Jasnej faul útočícího hráče.

Čas 00:18 - Suarez pokračuje v pohybu nohy, Denayer ho evidentně podrazí. Jasně, Suarez to udělal chytře, obránce hloupě, ale to neznamená, že to není faul a penalta.

Txapeldun 14.03.19 10:50
#18

Evidentně podrazí? *93*

Je fakt, že to Suarez udělal vyčůraně, ale to bylo díky tomu, že měl přehled o situaci a viděl, kam jde noha obránce. Nicméně směr pohybu míče a směr pohybu Suareze nejsou stejný. Suarez zpomalil, viděl, že jde obránce do skluzu a imho úmyslně mu na tu nohu šlápnul a zároveň zasimuloval (viz. jeho držení se za kotník). Suarez imho mohl "odbočit" přímo k míči, kdyby chtěl, ale protože je to Suarez, tak si šel pro penaltu a ještě od cesty prošlápnul soupeře.

tunak 14.03.19 11:01
#19

Možná máš pravdu, jenže to nevíš a vědět nemůžeš. Suarez mohl sledovat míč a náběh spoluhráčů před bránou (a z videa to tak opravdu vypadá) a o Denayerovi nemusel mít páru. Podle mne pohyb Suareze odpovídá tomu, že chce buď přihrávat levou z první nebo - v reakci na pohyb obránce - zpracovat míč pravým vnitřním nártem a pokrýt si ho tělem. Což je nejlogičtější a nejběžnější řešení týhle situace. Pokud by Denayer do skluzu nešel, Suarez míč v klidu zpracuje. A že zpomaluje? Tebe vážně nenapadlo, že se chystá centrovat?

Problém je, že jako rozhodčí nemůžeš vycházet ze svejch pocitů a zejména ne z mindráků z Barcelony jako tady aimar a spol.

aimar21 14.03.19 11:27
#23

ja zadnej mindrak nemam. jo a mas preklep ve slove "Varcelona". *6*

Txapeldun 14.03.19 12:54
#25

Samozřejmě, že situace pramení z nezkušenosti Denayera na týhle úrovni a naopak ze zkušenosti Suareze. Když se na to dívám ze shora - Suarez sprintuje za balónem, před kontaktem zpomalí, tak aby mohl situaci zhodnotit a aby mohl druhou nohu dostat na místo, kam jí potřebuje. Já jsem přesvědčenej, že se kontaktu vyhnout mohl, kdyby chtěl, což nechtěl. Suarez dobře viděl, jak daleko je míč od nohy Denayera, narozdíl od obránce měl totiž skvělej přehled o situaci. Jeho instinkt mu říká, ať si jde pro penaltu. Není to nějaký neohrabaný nemehlo, ale jeden z nejlepších hráčů do šestnáctky, ve který se umí orientovat ve zlomcích vteřiny. Zvlášť ze shora ten jeho šlapák vypadá jako záměr dostat nohu do kontaktu se soupeřem, ten úkrok oproti dráze balóny je hodně výraznej. Jestli byl záměr sešlápnout soupeře, to je samozřejmě otázka, ale u Suareze by to nikoho nepřekvapilo *4*

tunak 14.03.19 13:04
#28

Záběr shora jsem neviděl. Taky si myslím, že se mohl kontaktu vyhnout, ale dost možná by tím ztratil výhodu / možnost doběhout míč. Podívej, u většiny penalt se útočící hráč může kontaktu vyhnout. Pokud postuluješ jeho povinnost vyhnout se kontaktu, vlastně tím dáváš obránci unfair výhodu - jenže tuhle unfair výhodu má do jistý míry právě útočník; a je to dobře, už protože právě útočník zápasí s přesilou a snaží se docílit gólu, kdežto obránce se snaží "pouze" gólu zabránit. Zvýhodnit krativitu před destruktivitou je v tomhle případě žádoucí.

Když jsem viděl na Livesportu a četl na Guardianu, že Barceloně pískli penaltu, naštvalo mě to trochu, protože poslední dobou strašně moc zápasů co vnímám rozhodujou právě penalty a debaty okolo varu a už mě to leze krkem. Poprosil bych fotbalisty, aby se snažili fotbalový zápasy vyhrávat bez penalt.

No jo, chystal jsem se to napsat do plkátka, ale nejdřív jsem si pustil replay na livesportu - a viděl jasnou penaltu, prostě hloupost obránce. Tak jsem rapl nad přepenaltovaným fotbalovým světem odložil a pak se hodně divil, že vám ta penalta přijde sporná.

Ale vůbec bych se nebránil tomu, kdyby se kluby jako Man United, Madrid, Barcelona, Juventus apod. rozhodly napříště vyhrávat díky fotbalovýmu umění a ne díky dementním penaltám, pro který si někdo dojde bez snahy dát gól.

Txapeldun 14.03.19 13:11
#31

Kdyby bylo běžný zpětně trestat simulanty, tak by se tohle změnit mohlo. Další věcí je, že snahou za každou cenu padat a chodit do penaltovejch zákroků útočník často i přeruší nadějnou akci, která třeba taky mohla skončit gólem..u slabších týmů je to pochopitelný, ale Barcelona, City, apod. tohle nemaj za potřebí.

Makak 14.03.19 13:35
#34

Tak možný je ledacos a já bych byl pro, jenže zase chápu, že takovej podnik si nikdo na triko vzít nechce, kór po zkušenosti s VAR. Zase by byl problém, kde nakreslit hranici; ozývaly by se hlasy, že když se zpětně trestá simulace, měly se trestat i další nefér věci... a už by z fotbalu nebyla hra.

Txapeldun 14.03.19 14:11
#36

Tak samozřejmě vymezit ty hranice toho, co se bude zpětně trestat by byl další důvod k nekonečnýmu whinu a raplu, ale proto máme fotbal rádi *4*

tunak 14.03.19 11:03
#20

A jo, evidentně podrazí. Zkus si zahrát fotbal a poprosit někoho, aby ti zajel pod nohu, na kterou přenášíš váhu a od který se budeš odrážet.

Denayer neměl dělat blbosti, to je celý.

Txapeldun 14.03.19 12:55
#26

Jenže Suarez narozdíl ode mě umí přenášet váhu a měnit směr běhu ve zlomcích vteřiny *6*

tunak 14.03.19 13:05
#30

Jasně, je tekutej jako modernita. *17*

Makak 14.03.19 09:59
#17

Jako jasnou bych to zase nehodnotil, protože Suárez je nefér prase, ale zase jsem si jistej, že nebejt to on, určitě se to tak nehrotí. Denayer byl nešikovnej a Suárez toho prostě zneužil v souladu s pravidly.

Makak 14.03.19 09:53
#16

Zase ale za jakejch okolností? Lyon byl 160 minut jak fackovací panák, jehož šance živily akorát spálený tutovky Barcelony, a před tím kontaktním gólem, který byl sám o sobě sporný, tam byla nepísknutá penalta na Messiho. A taky samozřejmě nejde říct, že by se druhý poločas odvíjel zrovna takhle, kdyby to o přestávce bylo jen 1:0. Pravděpodobně neodvíjel, protože zvolnit a nechávat soupeře čuchnout, i když ho má na lopatě, je barcelonským dobrým zvykem.

BG 14.03.19 11:23
#22

jo, ale i kdyby nebyla penalta, tak do té doby vedeme, takže no stress.

šašekFCB 14.03.19 06:01
#9

Niekto si tuším už trénuje singapurské mindráčky na dnešný večer, keby Vás náhodou vyklepal nejaký Krasnodarík? *6*

ace 13.03.19 22:09
#3

Se nam to hraje, kdyz si to hned ze startu pojistime penaltickou *2* Ty dve spiny si fakt nemaji co vycitat, diky bohu za kluby jako Atletico, kde je ten svet jeste v poradku *2*

BG 13.03.19 22:19
#4

1-0 Griezmann (penalty)

Makak 13.03.19 22:21
#5

Pravda, Atlético už LM kazit nebude a snad přestane trapčit taky v LL *2*

šašekFCB 14.03.19 06:06
#10

To je len závisť, že tie najväčšie špinky z Madridu si to poistiť nedokázali a totálne sa strápnili *2* Np Tonko Griezman si môže aspoň ďalej budovať svoje “galaktíííkos” v PESku *6*

Padrino 14.03.19 09:13
#13

No, bylo tam víc strachu, než by bylo záhodno. Penalta sporná, ale za tu blbost obránce bych to písknul. *5* Messi z formy a hodně toho zadil, ale stejně nakonec 2+2 a dokonce bránil, snad si magii nechává na další fáze...

tunak 14.03.19 11:05
#21

Jinak se mi líbí, že nesmysl s hrou na tři střední obránce zase pěkně končí. *36*

Txapeldun 14.03.19 13:03
#27

RMC report that UEFA have “intimated” that they had technical problems with VAR during the review of Barcelona’s penalty vs. Lyon *125*

tunak 14.03.19 13:05
#29

Tam VAR vůbec zasahovat neměl, ten má zasahovat jen pokud se jedná o zcela zjevnou chybu rozhodčího. (Takže nemá de iure vůbec řešit sporný momenty, mimochodem.) Jenže z VARu se stává alibi pro rozhodčí. *8*

Txapeldun 14.03.19 13:15
#32

Tak já myslím, že penalta, kde útočník šlápne na nohu obránce, teatrálně se skácí k zemi a drží se za kotník docela diskutabilní moment je *4*

tunak 14.03.19 13:19
#33

Jestli tu situaci vidíš takhle, tak je asi dobře, že v tom var roomu nesedíš. *16*

Txapeldun 14.03.19 14:11
#35

No jo, ty latentní Katalánče *6*

tunak 14.03.19 14:28
#38

Rád bych tady jasně deklaroval, že si nadále zachovám neutralitu a klub si vyberu - jako slušný a zodpovědný člověk - až na základě výsledku finále soutěže. *196*

Přihlašte se či zaregistrujte pokud chcete přidat komentář

Zápasy

Odehrané Nadcházející

Žádné zápasy nebyly zatím odehrány

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
TOPlist